Futurust, czyli polskie Machinarium

ODPOWIEDZ

Czy chcesz zagrać w ten tytuł?

Tak
16
80%
Nie
3
15%
Jeszcze nie wiem
1
5%
 
Liczba głosów: 20

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1514
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 36 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 24 razy

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: jackowsky » 17 października 2019, 21:35

Wpisana na listę życzeń. Czekam z niecierpliwością.
Ostatnio skończone: Iron Danger PL (70%), Isoland 2: Ashes of Time (70%), Mira PL (50%), Isoland 3: Dust of the Universe (60%), Adera (70%)
Gram: Lost Grimoires Stolen Kingdom PL
W tle: Pillars of Eternity PL (2), Grandpa's Table PL

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 21 października 2019, 16:58

Hej.
Ad GOG: Jeżeli będzie chciał nas GOG to bardzo chętnie wydamy grę na ich platformie. Wiem jednak, że są bardzo wymagający w kwestii doboru swoich produktów. Niemniej będziemy próbować.

Ad Kickstarter: Tak, jeżeli osoba ma jakiś dowód na wsparcie gry na Kickstarterze to oczywiście kod dostanie. Nie ważne na jaką kwotę bo ten temat i tak raczej był symboliczny a my nie robimy tego tylko dla pieniędzy. W swoim czasie pewnie zakomunikujemy to jakoś na steam albo na stronie futurust.com

Pytajcie pytajcie :) Cieszy mnie wasze zaangażowanie.
My tymczasem cisniemy demo. Na PGA rozmawiałem z panem z Nintendo Europe i być może da nam to możliwość wydania gry też na Switch.

Pozdrowionka

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 25 października 2019, 17:41

Na razie tylko taka mikroaktualizacja:
Z lekkim opóźnieniem, ale wreszcie dorzuciliśmy polską wersję strony Steam


Jeżeli znajdziecie jakieś błędy językowe to dajcie znać. Poprawię od razu.

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: adventurka » 25 października 2019, 19:07

cobblegames pisze:Na razie tylko taka mikroaktualizacja:
Z lekkim opóźnieniem, ale wreszcie dorzuciliśmy polską wersję strony Steam


Jeżeli znajdziecie jakieś błędy językowe to dajcie znać. Poprawię od razu.
Historia zaczyna się, kiedy pewnego ranka naszego bohatera Rusta, ...
Robot zaczął chodzić od domu do domu, pozbawiając...
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
yemet
Poszukiwacz Przygód
Posty: 270
Rejestracja: 10 kwietnia 2015, 23:55
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: yemet » 25 października 2019, 20:32

Błędów jest więcej. W ogóle mam wrażenie, że zostało to przetłumaczone nieco mechanicznie. Napisałbym to od nowa. Skoro do premiery daleko, to usunąłbym horrendalne wymagania sprzętowe. Chyba dacie radę zoptymalizować grę na tyle, aby nie potrzebowała aż 8 GB RAM-u (na karcie: 8 MB RAM; to samo po ang.). Grafika "co nas wyróżnia" wygląda mało profesjonalnie - brak miejsca na odstęp z prawej strony.

Brak konsekwencji w pisowni "zły robot" - raz użyto wielkich liter. "Rust ZE swoją żoną", nie "z swoją". "Grafika" lub "Lokacje", nie "grafiki" od angielskiego "graphics" w zdaniu Grafiki tworzone techniką akwarelową.

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 26 października 2019, 01:10

Dzięki za feedback. Poprawiam co mogę, ale faktem jest, że polonistą nie jestem. Mam nauczkę, żeby teksty przepuścić przez kogoś z językowym zacięciem przed publikacją. W kwestii wymagań sprzętowych to proszę się nie sugerować niczym. Dopiero wyjdzie w testach jakie będą minimalne wymagania. Serio 8GB RAM to są duże wymagania? Od wielu lat 8GB uważam za niezbędne minimum do podstawowego funkcjonowania systemu.

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: adventurka » 26 października 2019, 01:49

cobblegames pisze:Serio 8GB RAM to są duże wymagania? Od wielu lat 8GB uważam za niezbędne minimum do podstawowego funkcjonowania systemu.
Dla przygodówek to bardzo duże wymagania. Myślę, że całkiem spora grupa ludzi uzna, że to im nie pójdzie i nie kupi gry.
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 26 października 2019, 02:08

adventurka pisze:
cobblegames pisze:Serio 8GB RAM to są duże wymagania? Od wielu lat 8GB uważam za niezbędne minimum do podstawowego funkcjonowania systemu.
Dla przygodówek to bardzo duże wymagania. Myślę, że całkiem spora grupa ludzi uzna, że to im nie pójdzie i nie kupi gry.
To jest cenna informacja. Będziemy musieli znaleźć jakiś stary komputer do testów. A może ktoś z forum miałby ochotę pomóc ?

Awatar użytkownika
yemet
Poszukiwacz Przygód
Posty: 270
Rejestracja: 10 kwietnia 2015, 23:55
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: yemet » 26 października 2019, 02:24

cobblegames pisze:W kwestii wymagań sprzętowych to proszę się nie sugerować niczym. Dopiero wyjdzie w testach jakie będą minimalne wymagania.
Ja wiem, że możecie obniżyć wymagania sprzętowe, bo to się zwykle robi na końcu, ale ktoś inny może pomyśleć, że nie ma szans zagać nawet na minimalnych i zapomni o grze.
cobblegames pisze:Serio 8GB RAM to są duże wymagania? Od wielu lat 8GB uważam za niezbędne minimum do podstawowego funkcjonowania systemu.
Duże, jeśli ktoś zerknie na screeny. Nic nie uzasadnia takich wymagań sprzętowych. Owszem, 8 GB to minimum od jakiegoś czasu przy zakupie nowego komputera do graczy, ale większość pomyśli, że nie umiecie optymalizować gier.
Cyberpunk 2077 wciąż nie ma podanych wymagań sprzętowych na Steamie. Ja wiem dlaczego.

Kiedy mój komputer był przestarzały, to grałem głównie w stare gry i właśnie przygodówki.

Testowanie gier przez kogoś z zewnątrz to chyba dość ryzykowny pomysł...

Awatar użytkownika
MrPepka
Przyjaciel forum
Posty: 607
Rejestracja: 08 sierpnia 2016, 15:18
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 23 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: MrPepka » 26 października 2019, 13:36

Testowanie gier przez forumowiczów z tego forum może być bardzo dobrym pomysłem o ile się tego przypilnuje. Ja byłbym za (chyba, że będę miał za słaby komputer :D )

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1562
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 21 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 39 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: twig » 26 października 2019, 13:46

Ja testowałem Futurusta na (obecnie już) 5-letnim laptopie, ale mam w nim 12 GB RAM-u :)
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10856
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 135 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 139 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Urszula » 26 października 2019, 13:49

Ja również testowałam, tylko u mnie jest 16 GB.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 26 października 2019, 23:19

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie boimy się testować gry przez ludzi z zewnątrz bo gra jest wreszcie w naszym posiadaniu i nie musimy się pytać o zgodę już nikogo co i jak mamy robić. Testowanie może poza tym opierać się na demie, w którym nie będzie całej zawartości a dostarczy wielu cennych informacji.

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2790
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 62 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 37 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Adam_OK » 28 października 2019, 11:13

Ja nie testowałem jeszcze gry, ale co do wymaganego 8GB RAM-u - moim zdaniem nie są to duże wymagania. Mój sprzęt ma prawie 3 lata, gdy go kupowałem, to nie brałem podzespołów najlepszych z najlepszych, tylko takie ówczesne stany średnie i mam 16 GB RAM-u. Tak więc, problemy ze spełnieniem wymagań, moim zdaniem, mogą mieć jedynie osoby, które kupiły swój aktualny sprzęt w roku 2016 lub wcześniej. A skoro gra ma mieć premierę pod koniec 2020, więc to nie powinien być duży problem.
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: adventurka » 28 października 2019, 17:17

Osobiście widzę w wymaganiach (w każdym razie minimalnych) tej gry jakąś niespójność, bo system stary, procesor i karta graficzna słabe, a ramu 8 gb. Ten ram mi tak pasuje do reszty, jak kwiatek do kożucha.
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 452
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: DirkPitt1 » 29 października 2019, 12:52

Cóż, wciąż mam 8GB RAMu i jeszcze przez jakiś czas nie zamierzam tego zmieniać. Myślę, że sporo osób, które nie są na tyle zapalonymi graczami, żeby chcieć odpalać wszystkie najnowsze tytuły przy maksymalnych ustawieniach, wciąż będzie miało słabsze komputery. Błędem byłoby odcinać sobie dostęp do grupy potencjalnych klientów, przez brak dbałości o optymalizację.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
kassiopestka
Publicysta
Posty: 3646
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 21:04
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://www.przygodomania.pl/forum/viewt ... 4&start=60
Podziękował(a): 107 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: kassiopestka » 07 listopada 2019, 17:12

Pomijając, że faktycznie tu i ówdzie przydałoby się pewne dopieszczenie tekstu, to do tego, co znalazła adventurka (a nadal nie jest poprawione), dorzucę jeszcze:

Wszystko, by uratować wybrankę Rusta (a w sumie, skoro to jego żona, to lepiej byłoby np. połowicę)
Rust obrywa porządnie - raczej porządne obrywa - taki szyk byłby zdecydowanie lepszy.

Wszystko w grze jest namalowane ręcznie, a potem cyfrowo animowane
I w tym wypunktowaniu - konsekwentnie - wszędzie kropki na końcu, a nie tylko przy jednym punkcie.
Albo wszystko od małej litery, tylko wtedy każdy punkt musi być jednym zdaniem:
ilustracje i postacie tworzone techniką akwarelową - wszystko w grze jest namalowane ręcznie, a potem cyfrowo animowane
32 interesujące i zróżnicowane poziomy
ciekawe gry logiczne
piękna muzyka podkreślająca atmosferę rozgrywki

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10856
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 135 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 139 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Urszula » 07 listopada 2019, 19:03

adventurka pisze:Osobiście widzę w wymaganiach (w każdym razie minimalnych) tej gry jakąś niespójność, bo system stary, procesor i karta graficzna słabe, a ramu 8 gb. Ten ram mi tak pasuje do reszty, jak kwiatek do kożucha.
W pełni się z tym zgadzam. Optymalizacja jest naprawdę ważna.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 07 listopada 2019, 23:18

Dziękuję pięknie. Od razu poprawiłem. Faktycznie mam tendencję do pisania czasami jak Yoda :)
Na pewno przed pełną premierą (i pewnie w ograniczonym stopniu też kiedy pokażemy demo) wszystkie teksty zostaną sprawdzione pod kątem błędów ortograficznych, stylistycznych i gramatycznych. W pierwszej wersji Futurusta nie było dialogów. Teraz postanowiliśmy je dodać by gra nabrała nieco głębi.

Awatar użytkownika
kassiopestka
Publicysta
Posty: 3646
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 21:04
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://www.przygodomania.pl/forum/viewt ... 4&start=60
Podziękował(a): 107 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: kassiopestka » 08 listopada 2019, 19:47

Dialogi są potrzebne. :) Fajnie, że dodaliście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry na PC oraz inne platformy”