Sinking island - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10856
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 135 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 139 razy
Płeć:

Sinking island - solucja, poradnik

Post autor: Urszula » 30 kwietnia 2013, 19:02

Solucja w pdf


Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula



Wstęp
• Stwórz swój profil.
• Wybierz tryb rozgrywki: „przygodowy” lub „wyścig z czasem”.
• W trakcie rozgrywki, aby odnaleźć konkretne osoby, posługuj się PDA.
• Wszelkie twoje rozmowy, zbieranie dowodów, zostanie zapisane w PDA.
• Przy jego pomocy będziemy również porównywać ślady i oglądać postępy w śledztwie.
• W grze musisz odpowiedzieć na 13 pytań, poprzez zbieranie dowodów i przesłuchiwanie świadków.
• Tak długo, jak w PDA nie wyświetli się napis, że na dane pytanie odpowiedziałeś prawidłowo i zebrałeś wszystkie dowody, czegoś jeszcze nie wykonałeś.
• Niektóre czynności musisz wykonać dokładnie w takiej kolejności, jak podane będzie w poradniku.
• Zapisy adventurki dostępne są pod tym linkiem.

Dzień pierwszy


Czy śmierć Waltera Jonesa była przypadkowa?

Miejsce zbrodni
• Podejdź do zwłok, zrób zdjęcie twarzy.
• Porozmawiaj z adwokatem.

Dedukcja
• Zaglądnij do swojego PDA.
• Kliknij na zakładkę „Postępy w dochodzeniu”
• Przeciągnij do kratki po lewej zdjęcie twarzy denata.
• Kliknij na oświadczenie Nolenta i z rozwijalnej listy wybierz prawidłowe oświadczenie.
• Przeciągnij oświadczenie: „ Nolent wyjaśnia, że żadna przyczyna naturalna nie mogła spowodować śmierci Waltera Jonesa” do kratki po lewej.
• Kliknij na dole na napis OK, jest odpowiedź na pierwsze pytanie.

Obrazek

• Nasz bohater wykona telefon i będzie można wejść na górę.

Jaka była przyczyna śmierci Waltera Jonesa?

• Poczekaj na wyniki koronera.

Kto był na Skorupie Żółwia w noc śmierci Waltera Jonesa?

Miejsce zbrodni
• Porozmawiaj z Nolentem, dostaniesz listę gości.
• Zrób zdjęcie śladów pozostawionych na piasku.

Obrazek

• Zabierz rozsypane perły.
• Podejdź do wózka, podnieś leżący obok łańcuszek.
• Zwróć uwagę na wystające kable na rączce wózka.
• Zrób zdjęcie krwi na skale za wózkiem.

Obrazek

• Zwróć uwagę na odciski palców na oparciu wózka, potrzebujesz grafitu, żeby je zdjąć.
• Skieruj się do wieży.
• Po drodze przy skałach skręć na lewo, znajdziesz kawałek materiału.

Obrazek

• Idź w kierunku wieży.
• Przy bramie spójrz na ziemię, zrób zdjęcie śladów stóp i męskich butów.

Obrazek

Plaża
• Na plaży porozmawiaj z wnuczką denata, Sonią oraz z architektem.
• Zrób zdjęcie dłoni Soni oraz zdjęcie obuwia obu osób.
• Idź w kierunku wieży.
• Po drodze natkniesz się na uciekającą dziewczynę, idź za nią aż do jej chatki.

Chatka
• Zagadaj dziewczynę, jest niemową.
• Zrób zdjęcie jej dłoni, ma złamany paznokieć.
• Zrób zdjęcie stóp.
• Porozmawiaj z ojcem dziewczyny.

Obrazek

• Zrób zdjęcie jego obuwia.
• Zrób zdjęcie widocznej w oddali piramidy.
• Wejdź do chatki i spod łóżka wyjmij pudełka.

Obrazek

• Z jednego wyjmij list od Waltera.
• Z drugiego zerwany sznur pereł oraz diament.

Dedukcja
• W PDA porównaj zdjęcie denata ze zdjęciem dłoni dziewczyny.
• Porównaj znalezione perły z zerwanym naszyjnikiem.
• Porównaj odciski stóp dziewczyny z tymi sprzed bramy.
• Porównaj ślady obuwia ze zdjęciami obuwia wszystkich trzech osób.
• Wyjdź z chatki i jeszcze raz porozmawiaj z ojcem dziewczyny.
• Idź do wieży.

Wieża
• Z recepcji zabierz ulotkę reklamującą posiadłość oraz menu.
• Przejdź do jadalni. Porozmawiaj z Markiem i jego dziewczyną.
• Zrób zdjęcie obuwia obu osób.
• Przejdź do kuchni.

Kuchnia
• Porozmawiaj z obecnymi tam osobami.
• Wyjmij z szuflady nóż, będzie ci potrzebny.
• Pojedź na 21 piętro do biblioteki, by ponownie porozmawiać z adwokatem.

Biblioteka
• Zrób zdjęcie butów adwokata, porównaj je ze zdjęciem odcisku na piasku.
• Wjedź na piętro 22.
• Wejdź do pracowni architekta.

Pracownia architekta
• Z półki koło drzwi zabierz medal.
• Po drugiej stronie z szafy zabierz ubranie.
• Porównaj ubranie Lorenzzo ze znalezionym strzępkiem tkaniny.

Obrazek

• Przejdź w głąb. Zabierz ołówek i naostrz go, zabierz sproszkowany grafit.
• Zabierz czyste kartki oraz przeszukaj szuflady, znajdziesz w nich dokumenty – zabierz je.

Obrazek

• Idź na miejsce zbrodni.

Miejsce zbrodni
• Posyp odciski palców grafitem.
• Zrób zdjęcie odciskom.
• Idź do chatki zebrać odciski palców od Bainy i jej ojca.
• Porównaj odciski palców z tymi z wózka inwalidzkiego, ponownie porozmawiaj z ojcem Bainy.
• Idź do wieży.
• Wjedź na 17 piętro do pracowni technicznej.

Pracownia techniczna
• Porozmawiaj jeszcze raz z architektem na temat jego ubrania.
• Pojedź na 21 piętro do biblioteki.

Biblioteka
• Porozmawiaj jeszcze raz z adwokatem.
• Otwórz swoje PDA i odpowiedz na pytanie „Kto był na Skorupie Żółwia w noc śmierci Waltera Jonesa?”

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo oświadczenie Huberta de Nolent:
  • a) „Nolent widział Bainę i Lorenzo ubiegłej nocy."
    b) „Nolent wyraźnie widział ostatniej nocy Lorenzo biegnącego z tarasu."
• Przeciągnij na lewo oświadczenie Lorenzo:
  • a) "Lorenzo też widział Nolenta w noc śmierci W. Jonesa"
    b) "Lorenzo potwierdza, że wszystko widział i że W. Jones próbował zaatakować Bainę.
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) porównanie ubrania Lorenzo z fragmentem tkaniny,
    b) porównanie butów Nolenta i odcisków koło tarasu,
    c) porównanie odcisków palców Bainy z tymi zrobionymi na poręczy wózka,
    d) porównanie stóp Bainy oraz odcisków bosych stóp zrobionych koło tarasu,
    e) porównanie pereł z naszyjnikiem Bainy.

Obrazek

Co wydarzyło się pomiędzy Walterem Jonesem i Bainą na Skorupie Żółwia?

Biblioteka
• Po telefonie od szefa porozmawiaj z adwokatem.
• Przejdź do pracowni technicznej i porozmawiaj z Lorenzo.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo oświadczenie Huberta de Nolent:
  • „Nolent widział, jak Baina zepchnęła Waltera Jonesa z urwiska."
• Przeciągnij na lewo oświadczenie Lorenzo:
  • „ Lorenzo widział, jak Walter Jones zaatakował Bainę."
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) porównanie pereł z naszyjnikiem Bainy,
    b) porównanie zdjęcia twarzy denata ze zdjęciem dłoni Bainy,
    c) zdjęcie śladów stóp na piasku,
    d) zdjęcie śladów wózka na piasku.
Obrazek


Dzień drugi


Pokój detektywa
• Po odebraniu telefonu od szefa udaj się do biblioteki.

Biblioteka
• Odbierz i przeczytaj faks.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo w PDA wynik sekcji zwłok, znasz odpowiedź na pytanie drugie, jaka była przyczyna śmierci W. Jonesa.

Obrazek

Co było narzędziem zbrodni?

Biblioteka
• Przeszukaj szuflady biurka i zabierz wszystkie znajdujące się w środku dokumenty.
• Podejdź do okna i zrób zdjęcie parapetu, na którym znajdują się drzazgi.

Obrazek

• Zabierz drzazgi z parapetu.
• Porozmawiaj z adwokatem.
• Przejdź do gabinetu Waltera Jonesa.
• Podejdź do szafki z bronią.
• Obejrzyj broń.
• W szufladzie pod szafką znajdź amunicję pasującą do opisu w autopsji.
• Z drugiej szuflady po prawej zabierz szmatkę.
• Zamocz papierek w oleju lnianym znajdującym się w butelce.
• Zabierz buteleczkę z olejem lnianym.
• Kliknij szmatką na broni 1 i 2 od góry.
• Posyp grafitem broń numer dwa i zrób zdjęcie odcisków palców.

Obrazek

• Porównaj zadrapania na broni z zebranymi z parapetu opiłkami.
• Zrób zdjęcie portretu Waltera Jonesa.
• Zabierz broń z szafki.
• Wyjrzyj przez okno.
• Opuść gabinet i porozmawiaj z adwokatem.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) karabin,
    b) szmatka ze śladami prochu,
    c) faks z autopsji.
Obrazek

Skąd padł strzał?

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) faks z autopsji,
    b) porównanie opiłków drewna z zadrapaniem na broni,
    c) zdjęcie zadrapań na broni,
    d) opiłki drewna.
Obrazek

Czy łańcuszek, który W. Jones nosił na szyi, został skradziony? Jeśli tak, to przez kogo?

Gabinet W. Jonesa
• Z biurka zabierz zdjęcie rodzinne na safari.
• Otwartą szufladę na samym dole po prawej podważ przy pomocy noża.

Obrazek

• Zabierz ze środka dokument i przeczytaj.
• Wyjdź z gabinetu i kolejny raz porozmawiaj z adwokatem.
• Pojedź na 22 piętro do pracowni architekta, porozmawiaj z nim i zabierz kartę dostępu.
• Zjedź na piętro 17 do pracowni technicznej, przejdź w jej głąb.

Pomieszczenie techniczne
• Z półki zabierz okulary ochronne.

Obrazek

• Ze stołu weź śrubokręt.
• Z drabiny rękawice ochronne.
• Z podłogi palnik do cięcia metalu.
• Przejdź na przód pomieszczenia i porozmawiaj z Sonią.
• Zjedź na piętro 15 do apartamentu 151.

Apartament 151
• Podejdź do sejfu i otwórz go przy pomocy palnika.
• Posyp znajdujący się w środku klucz grafitem i zrób zdjęcie.

Obrazek

• Zabierz klucz i porównaj odciski z klucza z odciskami palca Nolenta.
• Porównanie wypadnie pomyślnie.
• Wyjdź z apartamentu i przejdź do tego na wprost, czyli 152.

Apartament 152
• Ze stolika przy drzwiach zabierz zaproszenie.
• Wejdź do sypialni i kliknij na walizkę przy łóżku, jest zamknięta.
• Opuść ten apartament i zjedź na piętro 14.
• Idź do apartamentu numer 141.

Apartament 141
• Wejdź do sypialni i z kosza przy drzwiach zabierz rachunki i bilety.
• Podejdź do walizki i wyjmij ze środka prezerwatywy.
• Podejdź do Cristiny i zdejmij jej odciski palców.
• Podejdź do Clary, jej odciski palów również są potrzebne. Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy.
• Opuść ten apartament i przejdź do tego naprzeciwko, czyli numer 142.

Apartament 142
• W sypialni podejdź do stolika nocnego i wyjmij ze środka zaproszenie na ślub oraz przemówienie.
• Obok łóżka stoją walizki, ale są zamknięte.
• Przejdź do łazienki, w jednej z szuflad jest spinka, zabierz ją.
• Wróć do sypialni i otwórz walizkę przy pomocy spinki.
• Z walizki wyjmij pudełko w kształcie żółwia zawierające dwie obrączki.
• Opuść apartament i wróć do pomieszczenia technicznego na piętrze 17, aby jeszcze raz porozmawiać z Sonią.

Pomieszczenie techniczne
• Porozmawiaj z Sonią, zdejmij odciski palców.
• Sprawdź, gdzie się znajdują: Marco, Hubert, Bill, Martin i Kalio, przesłuchaj ich.
• Otwórz PDA i odpowiedz na pytanie.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) faks z autopsji,
    b) kawałek łańcuszka,
    c) zdjęcie W. Jonesa,
    d) porównanie odcisków palców z klucza i Huberta.
• Przeciągnij na lewo oświadczenie:
  • Lorenzo - „ W. Jones miał, jak zawsze, swój łańcuszek na szyi."
    Billego - „Billy potwierdza informacje o łańcuszku."
    Soni - „Sonia potwierdza, że W. Jones nosił łańcuszek."
    Nolenta - „Nolent udaje, że wziął klucz tylko po to, by pomóc W. Jonesowi."
Obrazek

Co zawierał sejf W. Jonesa? Czy za kradzież odpowiedzialny jest Nolent?

Prywatny apartament W. Jonesa
• Jedź na 20 piętro.
• Drzwi otwórz za pomocą zabranego z sejfu klucza.
• Sejf w gabinecie otwórz również tym kluczem.
• Sejf jest pusty.
• Posyp rączkę sejfu grafitem, zrób zdjęcie.
• W PDA porównaj zdjęcie z odciskami palców Nolenta.
• Idź do jadalni i porozmawiaj z Nolentem.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) obrączki ślubne,
    b) żółwiowe pudełko,
    c) zaproszenie na ślub,
    d) przemowę ślubną W. Jonesa.
• Przeciągnij na lewo oświadczenie:
  • Nolenta - „Nolent przyznaje, że otworzył sejf."
    Billego - „Billy potwierdza to, co Sonia mówiła o sejfie i Nolencie."
    Soni - „Sonia wyjaśnia okoliczności, w których ukradła rzeczy z sejfu."
Obrazek

Kto jest dobrym strzelcem?

Gabinet W. Jonesa
• Jedź na 21 piętro i przez bibliotekę wejdź do gabinetu W. Jonesa.
• Obejrzyj tylną ścianę biurka.
• Odkręć śrubokrętem tylną ścianę.
• Odkręć śruby tylnych ścian szuflad.
• Wyjmij ze środka dokumenty i je przeczytaj.
• Przy pomocy PDA zlokalizuj Marco i idź z nim porozmawiać.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) złoty medal,
    b) materiał prasowy o Marco Jonesie,
    c) zdjęcie rodzinne z safari.
• Przeciągnij na lewo oświadczenie:
  • Marco - „Marco potwierdza, że był dobrym strzelcem, nawet jeśli wyszedł z wprawy."
    Marco - „Marco potwierdza, że brał udział w safari."
    Soni - „Sonia potwierdza, że brała udział w safari."
    Billego - „Billi potwierdza, że brał udział w safari."
    Nolenta - „Nolent potwierdza, że brał udział w safari."
    Lorenzo - „Lorenzo potwierdza, że był dobrym strzelcem, nawet jeśli obecnie wyszedł z wprawy."
Obrazek

Dzień trzeci


Kim byli ostatni ludzie, którzy przed morderstwem weszli do biblioteki?

Poczekalnia helioportu
• Po rozmowie z szefem idź w prawo.
• Po animacji nadal kieruj się do końca w prawo.
• Na końcu staniesz koło Marco, Martina i Cristiny.
• Porozmawiaj z Cristiną, a potem z walizki wyjmij dwa dokumenty.

Obrazek

• Obejrzyj je w PDA.
• Idź w lewo i rozmawiaj z siedzącymi osobami.
• Zejdź piętro niżej, do windy zjeżdżającej na niższe kondygnacje.
• Koło windy, z kwiatka wyjmij kawałek kartki, przeczytaj ją.

Obrazek

• Zejdź klatką na 17 piętro, do pracowni technicznej.

Pracownia techniczna
• Dostaniesz od Lorenzo klucz.
• Użyj klucza na niszczarce.
• W otwartej niszczarce zrób zbliżenie na kartę.
• Posyp kartę grafitem, zrób zdjęcie odcisku palca.

Obrazek

• Porównaj odcisk palca z karty z odciskiem Marco – pasuje.
• Z dna niszczarki wyjmij nie do końca zniszczone skórzane rękawice.
• Porównaj brud na rękawiczkach z olejem wylanym na kartkę - pasuje.
• Idź do biblioteki.

Biblioteka
• Podejdź do biurka, spójrz na zwłoki adwokata.
• Zrób zdjęcie.
• Zabierz ze stołu pióro i kawałek kartki.

Obrazek

• Piórem wysuń broń, posyp grafitem rączkę i zrób zdjęcie – brak odcisków palców.
• Kawałek kartki porównaj z kawałkiem listu wyjętego z doniczki – pasuje.
• Z kieszeni wyjmij zasilacz do wózka.
• Idź do gabinetu W. Jonesa.

Gabinet W. Jonesa
• Użyj urządzenia z wózka na biurku.
• Kliknij na szufladę i na guzik, w rzeźbie koło okna otworzy się skrytka.
• Wyjmij ze skrytki kod.

Obrazek

• Udaj się z kodem na 22 piętro do pracowni Lorenzo.

Pracownia Lorenzo
• Otrzymasz nazwisko osoby, która ostatnia wchodziła do biblioteki.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) wydruk z komputera, kto ostatni użył karty magnetycznej na drzwiach.
Obrazek

Czy śmierć Huberta de Nolent naprawdę była samobójstwem??

Pracownia Lorenzo
• Porozmawiaj z Lorenzo, dostaniesz kolejny wydruk.
• Idź do pokoju 142 na 14 piętrze.
• W sypialni koło łóżka leży opakowanie po prezerwatywie.
• Użyj na nim grafitu, a potem zrób zdjęcie odcisku palca.

Obrazek

• Porównaj odcisk palca z prezerwatywy z odciskiem palca Martina.
• Wróć na piętro 18 i udaj się na taras.

Taras
• Porozmawiaj z Marco na wszystkie tematy.
• Idź do poczekalni i porozmawiaj z Sonią i Martinem.
• Przejdź dalej i porozmawiaj z Cristiną.
• Wjedź na 22 piętro i jeszcze raz porozmawiaj z Lorenzo.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) list do Izabeli porównany z kawałkiem papieru znalezionym przy zwłokach,
    b) zdjęcie twarzy adwokata,
    c) zdjęcie broni bez odcisków.
• Przeciągnij na lewo oświadczenie:
  • Lorenzo - „Lorenzo twierdzi, że Nolent nie był typem samobójcy."
Obrazek

Co Simbi Laktar dalej robi na wyspie?

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) wydruk z przemieszczania się karty,
    b) zdjęcie porównania odcisku palca Marco na karcie Laktara.
• Przeciągnij na lewo oświadczenie:
  • Lorenzo - „Lorenzo mówi, że Simbi Laktar jest byłym pracownikiem, który został zwolniony 15 dni temu."
    Lorenzo - „Lorezno wyjaśnia, że zapodział gdzieś tę kartę."
Obrazek

Czy są jakieś niepodważalne dowody winy Marco? Czy jego alibi jest prawdziwe?

• Możesz zakończyć tutaj grę, odpowiadając na pytanie ostatnie, lub poszukać kilku dokumentów, aby poznać sekrety rodziny.
• Jeśli jesteś ciekawy, zjedź na piętro 20 i wejdź do apartamentów W. Jonesa.

Apartament W. Jonesa
• Podejdź do portretu.
• Odsłoń mrugającą lampkę.
• Użyj na lampce urządzenia z wózka.
• Zjedziesz na dół do ołtarza.
• Podnieś cztery figurki i ustaw zgodnie ze schematem.
• Zdobędziesz kolejne dokumenty, które przeczytaj.
• Pojedź na piętro 21, do biblioteki.

Biblioteka
• Kliknij na książki. Wysuń je w takiej kolejności, aby pierwsze litery inicjałów nazwisk autorów ułożyły słowo „Walter”
  • a) Druga od prawej - "Deep Ocean Tragedy" by W. Sean Kimer.
    b) Szósta od lewej - "Human destiny and violence" by Amartya D. Sunny.
    c) Piąta od lewej - "Plan8: a planet in trouble" by Lester J. Jackson
    d) Pierwsza od lewej - "Drop" by T.C. Richter.
    e) Dziesiąta od lewej - "Le quotidien est une douleur" by Eric Royon.
    f) Trzecia od prawej - "Les 40čmes rugissants" by R. Daniel.
• Obróci się regał, na jego tylnej ścianie jest barek.
• Kliknij na górną butelkę po prawej (z wodą).
• Po drugiej stronie znów obróci się regał, w którym są ukryte dokumenty, zabierz je i przeczytaj.
• Odpowiedz na ostanie pytanie.

Dedukcja
• Przeciągnij na lewo następujące dowody:
  • a) kawałki rękawiczki,
    b) bilet Moskwa - Sale,
    c) bilet Atlanta - Moskwa,
    d) paragon zakupu rękawiczek,
    e) butelka oleju.
• Przeciągnij na lewo oświadczenie:
  • Cristiny - „Cristina rozpoznała, że są to rękawiczki Marco."
• Przy pomocy PDA odszukaj Marco i obejrzyj finał.

Obrazek

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Zablokowany

Wróć do „Sinking island”