X-Files: game, The

Producent: Hyperbole Studios
Wydawca: Fox Interactive, Inc.
Polski wydawca: IPS Computer Group
Data premiery: 27 lipca 1998
Data premiery w Polsce: wrzesień 1998
Polska wersja: brak
Nośnik: 7 CD
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: thriller paranormalny


Zasoby:      

Wideorecenzja

The X-Files: Game powstała w Hyperbole Studios w Los Angeles. Zadebiutowała w siedmiopłytowym wydaniu na Windowsa i Macintosha. Rok później wyszła na czterech płytach CD na konsolę PlayStation. Została zainspirowana znanym również w Polsce serialem Z Archiwum X. Prace nad jego komputerową adaptacja nadzorował między innymi Chris Carter, twórca serialowych postaci Foxa Muldera i Dany Scully. Gra została zrealizowana w postaci interaktywnego filmu. Do kręcenia scen FMV zaproszono Davida Duchovnego i Gillian Anderson.

Akcja The X Files toczy się współcześnie. Oto Mulder i Scally, dwoje agentów prowadzących na co dzień paranormalne śledztwa w Archiwm X, zostaje porwanych. Ich kolega, Craiga Willmore, otrzymuje polecenie ich odnalezienia. W grze wcielamy się w postać owego agenta. Wraz z nim idziemy śladem zaginionych – prowadzimy rozmowy i zbieramy dowody. Posługujemy się między innymi noktowizorem, aparatem cyfrowym, PDA i zestawem do zbierania odcisków. Korzystamy z biurowego komputera. Śledztwo bywa niebezpieczne, a bohater może zginąć. W związku z tym pożądane jest dokonywanie regularnych zapisów stanów gry, gdyż tylko niekiedy program oferuje możliwość powtórzenia zadania.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • do zbadania ponad 30 rozległych lokacji
  • rozgrywka polegająca przede wszystkim na prowadzeniu rozmów i eksploracji otoczenia
  • obecność elementów zręcznościowych i limitowanych czasem – bohater posługuje się bronią i może zginąć
  • wbudowany system podpowiedzi
  • interaktywne środowisko, stworzone przy użyciu technologii Virtual Cinema
  • ponad cztery godziny sekwencji filmowych z udziałem telewizyjnych aktorów, odtwarzających role między innymi Muldera, Scully, Skinnera i Palacza
  • ścieżka muzyczna – Paul Wayne Hiaumet i Mark Snow

Wymagania sprzętowe:

  • dla wersji PC – Win 95, Pentium 120 Mhz, 16 MB RAM (zalecane 32), 250 MB HDD, CD-ROM (zalecane x8)
  • dla wersji Mac – MacOS 7.1, 12 MB RAM (+ do 18 MB pamięci wirtualnej), 250 MB HDD, CD-ROM (zalecane x8)

Xing: the land beyond

Producent: White Lotus Interactive
Wydawca: White Lotus Interactive
Polski wydawca: brak
Data premiery: 21 września 2017
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 3+
Rodzaj gry: fantastyka / logiczna


Zasoby:      

Oparta na eksploracji logiczna przygodówka z kalifornijskiego studia White Lotus Interactive. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Steamie (Windows). Dostosowana do gogli wirtualnej rzeczywistości.

Xing to mistyczna kraina położona między życiem a śmiercią, do której trafia dusza bohatera. Zadaniem gracza jest przeprowadzenie jej przez ten świat poprzez rozwiązywanie zagadek stawianych przez strzegących jej strażników. Po drodze natyka się na ukryte wiadomości, które pozwalają poznać przeszłość bohatera.

Cechy gry:

  • sterowanie: klawiatura i mysz / pad / kontrolery ruchu
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • realistyczna grafika 3D
  • rozgrywka nastawiona na eksplorację i rozwiązywanie zagadek
  • brak elementów walki

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 / 8 / 10 64-bit
  • Procesor: Quad Core Intel lub AMD
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: AMD Radeon HD 7850 lub NVIDIA GTX 750Ti
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 9 GB dostępnej przestrzeni