X-Files: game, The

Producent: Hyperbole Studios
Wydawca: Fox Interactive, Inc.
Polski wydawca: IPS Computer Group
Data premiery: 27 lipca 1998
Data premiery w Polsce: wrzesień 1998
Polska wersja: brak
Nośnik: 7 CD
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: thriller paranormalny


Zasoby:      

Wideorecenzja

The X-Files: Game powstała w Hyperbole Studios w Los Angeles. Zadebiutowała w siedmiopłytowym wydaniu na Windowsa i Macintosha. Rok później wyszła na czterech płytach CD na konsolę PlayStation. Została zainspirowana znanym również w Polsce serialem Z Archiwum X. Prace nad jego komputerową adaptacja nadzorował między innymi Chris Carter, twórca serialowych postaci Foxa Muldera i Dany Scully. Gra została zrealizowana w postaci interaktywnego filmu. Do kręcenia scen FMV zaproszono Davida Duchovnego i Gillian Anderson.

Akcja The X Files toczy się współcześnie. Oto Mulder i Scally, dwoje agentów prowadzących na co dzień paranormalne śledztwa w Archiwm X, zostaje porwanych. Ich kolega, Craiga Willmore, otrzymuje polecenie ich odnalezienia. W grze wcielamy się w postać owego agenta. Wraz z nim idziemy śladem zaginionych – prowadzimy rozmowy i zbieramy dowody. Posługujemy się między innymi noktowizorem, aparatem cyfrowym, PDA i zestawem do zbierania odcisków. Korzystamy z biurowego komputera. Śledztwo bywa niebezpieczne, a bohater może zginąć. W związku z tym pożądane jest dokonywanie regularnych zapisów stanów gry, gdyż tylko niekiedy program oferuje możliwość powtórzenia zadania.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • do zbadania ponad 30 rozległych lokacji
  • rozgrywka polegająca przede wszystkim na prowadzeniu rozmów i eksploracji otoczenia
  • obecność elementów zręcznościowych i limitowanych czasem – bohater posługuje się bronią i może zginąć
  • wbudowany system podpowiedzi
  • interaktywne środowisko, stworzone przy użyciu technologii Virtual Cinema
  • ponad cztery godziny sekwencji filmowych z udziałem telewizyjnych aktorów, odtwarzających role między innymi Muldera, Scully, Skinnera i Palacza
  • ścieżka muzyczna – Paul Wayne Hiaumet i Mark Snow

Wymagania sprzętowe:

  • dla wersji PC – Win 95, Pentium 120 Mhz, 16 MB RAM (zalecane 32), 250 MB HDD, CD-ROM (zalecane x8)
  • dla wersji Mac – MacOS 7.1, 12 MB RAM (+ do 18 MB pamięci wirtualnej), 250 MB HDD, CD-ROM (zalecane x8)