Ripper

Producent: Take 2 Interactive
Wydawca: Take 2 Interactive
Polski wydawca: IPS Computer Group / LEM
Data premiery: 29 lutego 1996
Data premiery w Polsce: kwiecień 1996
Polska wersja: brak
Nośnik: 6 CD
Ograniczenie wiekowe: 18+
Rodzaj gry: detektywistyczna / cyberpunk


Zasoby:         

Spis rozwiązań, haseł i kodów

Amerykańska przygodówka full motion video według pomysłu F. J. Lennona, Johna Antinori i Dennisa Johnsona, wyreżyserowana przez Phila Parmeta. W scenach filmowych wystąpili znani aktorzy: Scott Cohen (Quinlan), Karen Allen (Burton), Tahnee Welch (Powell), Christopher Walken (Magnotta), David Patrick Kelly (Falconetti), a w rolach drugoplanowych, między innymi: Burgess Meredith i John Rhys‑Davies. W programie wykorzystano piosenkę zespołu Blue Öyster Cult, który to utwór stał się także kanwą jednej z łamigłówek w grze. Gra przygotowana w wersji DOS, Windows i Macintosh.

Akcja zdarzeń toczy się w 2040 roku w Nowym Jorku. Ofiarą morderczego ataku pada pewna kobieta. Sposób, w jaki zginęła, przypomina dwa wcześniejsze przypadki. Wszystko wskazuje na to, że po ulicach miasta grasuje seryjny zabójca, który rozdziera swoje ofiary na strzępy. Policja nie potrafi rozwiązać sprawy – ustalić powiązań między zabitymi, a nawet wskazać narzędzia zbrodni, którym posługuje się Ripper. W śledztwo prowadzone przez detektywa Magnottę miesza się Jake Quinlan, reporter miejscowej gazety, jedyna osoba, z którą morderca nawiązał kontakt. Wcielając się w jego postać, gracz odnajduje Rippera, a przy okazji rozwiązuje kryminalną zagadkę sprzed lat.

W Polsce Ripper został zaprezentowany po raz pierwszy w Poznaniu na targach Labirynt ’96 w dniach 14-17 kwietnia 1996. Gra nigdy nie została spolszczona. Nie ma w niej również transkrypcji dialogów.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • wielowątkowa, zawikłana fabuła ze zmieniającą się w kolejnych rozgrywkach postacią sprawcy
  • rozgrywka polegająca przede wszystkim na prowadzeniu rozmów, badaniu otoczenia, używaniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek logicznych
  • elementy zręcznościowe możliwe do pominięcia
  • przerywniki filmowe z udziałem profesjonalnych artystów – bardzo dobra gra aktorska

Wymagania sprzętowe i problemy techniczne:

  • DOS 5.0 / Windows 95
  • procesor 486 DX 50 z 8 MB pamięci RAM
  • karta graficzna VESA 512 Kb
  • karta dźwiękowa wymagana
  • CD-ROM x2, mysz, klawiatura
  • gra uruchamia się w programach VDMSound lub DOSBox
  • program dla sprawnego działania wymaga łatek – zobacz