Richard & Alice

Producent: Owl Cave
Wydawca: Owl Cave
Polski wydawca: brak
Data premiery: 21 lutego 2013
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa / 1 DVD
Ograniczenie wiekowe: brak
Rodzaj gry: fantastyka postapokaliptyczna / psychologiczna


Zasoby:    

Windowsowy projekt Lewisa Denby i Ashtona Raze, duetu dziennikarzy znanych z Eurogamera, Gamespota i Telegraphu.

Ryszard i Alice są więźniami. Ich cele są wyposażone w skórzane kanapy i komputery najnowszej generacji, ale tyko Richard ma telewizor. Na zewnątrz pada śnieg. Dzieje się tak od pewnego czasu. Mówią, że inne części świata stały się pustynią – ziemia tam wyschła i popękała. Teraz ludzie żyją w sterfach. I są szczęśliwi. Ryszard i Alice mają sekrety. (źródło: oficjalna strona gry)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • dwuwymiarowa grafika na silniku Adventure Game Studio (AGS)
  • rozgrywka skoncentrowana na dialogach i fabule
  • wiarygodne postacie, których przeszłość i osobowość można zbadać
  • kilka możliwych rozwiązań

Wymagania sprzętowe: Windows XP / Vista / Windows 7 / Windows 8

Riddle of Master Lu: Ripley's believe it or not!, The

Producent: Sanctuary Woods
Wydawca: U.S. Gold
Polski wydawca: Mirage
Data premiery: 30 września 1995
Data premiery w Polsce: 1996
Polska wersja: brak
Nośnik: 1 CD
Ograniczenie wiekowe: brak
Rodzaj gry: detektywistyczna


Zasoby:     

Grę zaprojektowali Lee Sheldon, François Robillard, Michael Gibson i Richard Hescox z kanadyjsko-amerykańskiego studia Sanctuary Woods, zainspirowani życiem i opowieściami popularnego w Ameryce w latach trzydziestych XX wieku podróżnika, antropologa i rysownika, Roberta Ripleya. Gra wyszła na MS-DOS-a i Macintosha.

Akcja The Riddle of Master Lu toczy się w 1936 roku. Robert opowiada swojej chińskiej przyjaciółce Mei Chen najnowszą przygodę. Oto dwaj, wyglądający jak ninje, zabójcy ścigali go po egipskiej pustyni. Już mieli go zastrzelić, gdy – wierzcie lub nie – posag, pod którym się schronił bohater, przemówił, a przestraszeni napastnicy uciekli. Dziwnym trafem rozmawiającą przy stoliku parę obserwuje dwóch Japończyków, a wkrótce potem w należącej do Roberta galerii osobliwości ktoś wypuszcza jadowitą kobrę. Tak zaczyna się przygoda, podczas której będziemy poszukiwać tajemniczego artefaktu. Wraz z bohaterami odwiedzimy różne regiony świata i znajdziemy się również – wierzcie lub nie – w Wolnym Mieście Gdańsku.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • szczegółowa, 256-kolorowa grafika, urozmaicona wstawkami wideo realizowanymi w technice blue box
  • rozgrywka polegająca głównie na prowadzeniu rozmów, badaniu otoczenia, rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych i logicznych
  • możliwa śmierć bohatera
  • Garry Chalk w roli Roberta

Wymagania sprzętowe:

  • DOS 5.0, PC 486, 8 MB pamięci RAM, karta graficzna VGA, karta dźwiękowa Sound Blaster lub kompatybilna

Riddle of the Sphinx II: the omega stone

Producent: Omni Creative Group
Wydawca: The Adventure Company
Polski wydawca: brak
Data premiery: 19 marca 2003
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: 4 CD / 1 DVD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 7+
Rodzaj gry: fantastyka


Zasoby:   

The Omega Stone to kontynuacja mystopodobnej przygodówki Riddle of the Sphinx: An Egyptian Adventure, której twórcami są Jeffrey S. Tobler i Karen E. Tobler. Gra wydana na Windowsa i Macintosha. W Polsce, mimo planów wydania, nigdy się nie ukazała.

Wciel się w postać słynnego archeologa sir Gila Blythe’a i dokonaj tłumaczenia pradawnego dokumentu, który jest tak stary jak królestwo faraonów. Krok po kroku, odkryj tajemnicę zaginionych królestw i historię najpotężniejszych władców starożytnego świata. Omega Stone to niesamowita gra przygodowa, w której to Ty masz okazję dokonać największych archeologicznych odkryć wszechczasów.

Zwiedź niezwykle dopracowane lokacje i odkryj zaawansowane technologie różnych kultur – od sfinksa w Gizie przez ruiny świątyń Majów, Stonehenge, Wyspę Wielkanocną, aż po Trójkąt Bermudzki i wreszcie – zaginioną Atlantydę, w każdym miejscu czekają na Ciebie wspaniałe zagadki i konieczność odkrywania tajemnic zagadkowych cywilizacji. Odnajdź zaginione grobowce faraonów, odcyfruj tajemnicze pismo Majów, zbadaj tajemnice słynnego kamiennego kręgu i odkryj technologię zaginionej cywilizacji. Zagadka gry Omega Stone czeka na Ciebie! (źródło: Cenega.pl)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia i rozwiązywaniu zagadek
  • realistyczne, trójwymiarowe repliki najsłynniejszych na świecie tajemniczych miejsc – Chichen Itza, Stonehenge, Wyspa Wielkanocna, Trójkąt Bermudzki
  • możliwość eksploracji miejsc, które w rzeczywistości są niedostępne dla turystów
  • oryginalna ścieżka dźwiękowa

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Windows 98/ ME/ 2000/ XP
  • Pentium III 400 MHz z 64 MB pamięci RAM
  • karta graficzna i dźwiękowa zgodne z DirectX
  • DirectX 8.0, CD-ROM 4x

Riddle of the Sphinx: an egyptian adventure

Producent: Omni Creative Group
Wydawca: Dreamcatcher / The Adventure Company
Polski wydawca: brak
Data premiery: 06 grudnia 2000
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: 3 CD
Ograniczenie wiekowe: brak
Rodzaj gry: fantastyka / detektywistyczna


Zasoby:   

Riddle of the Sphinx: An Egyptian Adventure to mystopodobna przygodówka stworzona przez małżeństwo Karen i Jeffa Toblerów, w oparciu o historyczne dane dotyczące wykopalisk w Gizie. Gra wydana na Windowsa i Macintosha. Drugą częścią cyklu jest Omega Stone. W projektach była również część trzecia – Oracle Bones – jednak nigdy jej nie zrealizowano.

Akcja Riddle of The Sphinx przenosi nas do współczesnego Egiptu. Tu pracuje archeolog sir Gil Blythe Geoffreys. Po wielu latach przekopywania piasków wokół posągu Sfinksa z Gizy odkrywa pod nim sekretną komorę. W środku znajduje papirus, a przeczytawszy go, uwalnia jakieś tajemnicze siły. Czuje, że nie poradzi sobie sam, więc wzywa listownie na pomoc kolegę ze studiów. W grze wcielamy się w postać owego przyjaciela. Badamy otoczenie, szukamy notatek i wskazówek, które pozwolą bohaterowi odnaleźć zaginiony zwój, a w ostateczności rozwiązać zagadkę starożytnej klątwy.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • szczegółowa, realistyczna grafika, odtwarzająca historyczne detale otoczenia
  • możliwość swobodnego rozejrzenia się po dotarciu do wybranego punktu lokacji (obrót 360 stopni)
  • rozgrywka skupiająca się na badaniu otoczenia, szukaniu wskazówek i rozwiązywaniu zagadek
  • stylizowana ilustracja muzyczna

Minimalne wymagania sprzętowe (PC):

  • Windows 95/ 98/ ME
  • Pentium 166 MHz, 32 MB pamięci RAM
  • karta graficzna SVGA 640 x480
  • CD-ROM x8

Ring II: twilight of the Gods

Producent: Arxel Tribe
Wydawca: BigBen Interactive
Polski wydawca: brak
Data premiery: 17 sierpnia 2002
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: 2 CD
Ograniczenie wiekowe: 18+
Rodzaj gry: fantastyka / akcja


Zasoby:  

Kontynuacja przygodówki Ring: The Legend of the Nibelungen, jednak z większym naciskiem na elementy zręcznościowe. Gra przygotowana przez słoweńskie studio Arxel Tribe na platformę Windows. Mimo planów wydania, Ring II się nie ukazał w Polsce.

Z najciemniejszych lasów na krańcu świata płynie legenda o zagubionym dziecku, które nie znało strachu… Poznaj historię Zygfryda w czasie, gdy walczył z gigantami i potężnymi mocami drzemiącymi w naturze. Zobacz historię człowieka, który zdobył miłość Walkirii i nie poddał się do ostatnich dni swojego życia.

Cechy gry:

  • Wydajny engine Cinergytym pozwala na wyświetlanie renderowanych w czasie rzeczywistym postaci i efektów specjalnych na prerenderowanych tłach.
  • Jedna z najpiękniejszych historii opowiedzianych w dziejach gier komputerowych – Pierścień Nibelungów to skandynawska legenda spisana po raz pierwszy przez braci Grimm. Później posłużyła ona także Wagnerowi jako temat cyklu operowego. Warto dodać, że J.R.R Tolkien wzorował się między innymi również na mitologii skandynawskiej, pisząc Władcę Pierścieni.
  • 25 bohaterów (bogowie, herosi, smoki, olbrzymy) zaprojektowanych i wykonanych przez doskonałych grafików francuskich w programie Maya 3D. Za pomocą tego programu zrobiono m.in. filmy Final Fantasy oraz Shrek.
  • Ponad 25 kluczowych scenerii (lasy, nabrzeża, zamki itp.) zaprojektowanych przez Filipa Druillet.
  • 30 minut wstawek full motion video.
  • Prosty interfejs użytkownika łączy użycie klawiatury (sterowanie) i myszy.
  • Widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • Elementy zręcznościowe – walka (źródło: manta.com)

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Windows 98/ ME/ XP
  • Pentium II 266 Mhz, 64 MB RAM, CD-ROM
  • Karta graficzna 3D

Ring: the legend of the Nibelungen

Producent: Arxel Tribe
Wydawca: Cryo Interactive
Polski wydawca: CD Projekt
Data premiery: 03 czerwca 1998
Data premiery w Polsce: 12 marca 2001
Polska wersja: pełna
Nośnik: 6 lub 4 CD albo 2 DVD
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / logiczna


Zasoby:       

Windowsowa przygodówka zainspirowana Eddami – staronordyckimi pieśniami o bogach i bohaterach oraz operą Wagnera Pierścień Nibelungów. W 1998 roku gra zdobyła EMMA Award for Best Adventure Game. W 2002 roku ukazała się jej kontynuacja – Ring II: Twilight of the Gods.

Jej akcja przenosi nas w odległą przyszłość, gdy życie na Ziemi uległo całkowitej zagładzie. Wspomnienia o nim przetrwały jedynie w pamięci nielicznych ocalonych. Jeden z nich to Ish, który jako młodzieniec został osadzony na asteroidzie i od tej pory tuła się w kosmicznej pustce. Dzięki nauce zwanej mnemogenetyką posiadł on umiejętność przypominania i projekcji obrazów z przeszłości Ziemi. Wystawia je potem w kosmicznym teatrze, w którym widzami są rządzące wszechświatem boskie rasy. Jednak Ish staje się pionkiem w rozgrywkach między nimi i otrzymuje od kosmicznej bogini Erdy zadanie – odnaleźć w pamięci legendę o pierścieniu Nibelungów. W ten sposób materializują się światy, w których działa czwórka bohaterów gry: Alberich, Loge, Siegmund i Brunnhilda. Wcielając się w ich postaci, gracz pomoże Ishowi zrozumieć zło, wybrać dobro i ocalić Ziemię.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • fabuła podzielona na cztery rozdziały, rozgrywane jednocześnie lub w dowolnej kolejności
  • wizja świata według projektu Philippe Druilleta
  • grafika z możliwością panoramicznej obserwacji
  • 22 trójwymiarowe postaci
  • ścieżka dźwiękowa, wykorzystująca muzykę Ryszarda Wagnera
  • w polskiej wersji językowej między innymi Wiesław Michnikowski i Wiktor Zborowski
  • elementy zręcznościowe – możliwa śmierć bohatera

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Windows 95 / 98
  • procesor Pentium 133 MHz z 16 MB pamięci RAM
  • karta graficzna 65 000 kolorów
  • CD-ROM 8x, 25 MB wolnego miejsca na dysku twardym

Ripper

Producent: Take 2 Interactive
Wydawca: Take 2 Interactive
Polski wydawca: IPS Computer Group / LEM
Data premiery: 29 lutego 1996
Data premiery w Polsce: kwiecień 1996
Polska wersja: brak
Nośnik: 6 CD
Ograniczenie wiekowe: 18+
Rodzaj gry: detektywistyczna / cyberpunk


Zasoby:         

Spis rozwiązań, haseł i kodów

Amerykańska przygodówka full motion video według pomysłu F. J. Lennona, Johna Antinori i Dennisa Johnsona, wyreżyserowana przez Phila Parmeta. W scenach filmowych wystąpili znani aktorzy: Scott Cohen (Quinlan), Karen Allen (Burton), Tahnee Welch (Powell), Christopher Walken (Magnotta), David Patrick Kelly (Falconetti), a w rolach drugoplanowych, między innymi: Burgess Meredith i John Rhys‑Davies. W programie wykorzystano piosenkę zespołu Blue Öyster Cult, który to utwór stał się także kanwą jednej z łamigłówek w grze. Gra przygotowana w wersji DOS, Windows i Macintosh.

Akcja zdarzeń toczy się w 2040 roku w Nowym Jorku. Ofiarą morderczego ataku pada pewna kobieta. Sposób, w jaki zginęła, przypomina dwa wcześniejsze przypadki. Wszystko wskazuje na to, że po ulicach miasta grasuje seryjny zabójca, który rozdziera swoje ofiary na strzępy. Policja nie potrafi rozwiązać sprawy – ustalić powiązań między zabitymi, a nawet wskazać narzędzia zbrodni, którym posługuje się Ripper. W śledztwo prowadzone przez detektywa Magnottę miesza się Jake Quinlan, reporter miejscowej gazety, jedyna osoba, z którą morderca nawiązał kontakt. Wcielając się w jego postać, gracz odnajduje Rippera, a przy okazji rozwiązuje kryminalną zagadkę sprzed lat.

W Polsce Ripper został zaprezentowany po raz pierwszy w Poznaniu na targach Labirynt ’96 w dniach 14-17 kwietnia 1996. Gra nigdy nie została spolszczona. Nie ma w niej również transkrypcji dialogów.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • wielowątkowa, zawikłana fabuła ze zmieniającą się w kolejnych rozgrywkach postacią sprawcy
  • rozgrywka polegająca przede wszystkim na prowadzeniu rozmów, badaniu otoczenia, używaniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek logicznych
  • elementy zręcznościowe możliwe do pominięcia
  • przerywniki filmowe z udziałem profesjonalnych artystów – bardzo dobra gra aktorska

Wymagania sprzętowe i problemy techniczne:

  • DOS 5.0 / Windows 95
  • procesor 486 DX 50 z 8 MB pamięci RAM
  • karta graficzna VESA 512 Kb
  • karta dźwiękowa wymagana
  • CD-ROM x2, mysz, klawiatura
  • gra uruchamia się w programach VDMSound lub DOSBox
  • program dla sprawnego działania wymaga łatek – zobacz

Rise of insanity

Producent: Red Limb Studio
Wydawca: Red Limb Studio
Polski wydawca: brak
Data premiery: 01 marca 2018
Data premiery w Polsce: 01 marca 2018
Polska wersja: napisy
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: horror psychologiczny / detektywistyczna


Zasoby:    

Produkcja Red Limb Studio z Tymbarka. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa i Linuksa (Steam). Oferuje wsparcie dla dla gogli VR, ale do działania gry nie są one wymagane. Od 15 czerwca 2018 dostępna na Xbox One.

Wciel się w rolę doktora psychologii i odkryj tajemniczą historię.

Psychodeliczna, detektywistyczna opowieść, ulokowana w w Ameryce w latach 70, zawierająca profesjonalne dialogi i realistyczną grafikę. Mroczna atmosfera niepewności ciągle otacza gracza, który eksplorując mnogie lokalizacje, napotyka zagadki logiczne czy eventy, takie jak… latanie przez najgłębsze zakamarki ludzkiego umysłu.

Pokonaj swój strach i dowiedz się, co tak naprawdę przydarzyło się twojej rodzinie. Pewne aspekty ludzkiej świadomości, tak dziś jak i w latach 70, były dla lekarzy zagadką. Doktor Steven Dowell musi stawić czoło przypadkowi swojego nowego pacjenta. Objawy wskazują na wiele różnych chorób, które nie są ze sobą powiązane. Czy doktor rozwiąże zagadkę tajemniczej choroby? (źródło: opis producenta)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • realistyczna grafika
  • lokacje inspirowane architektonicznymi trendami przodującymi we wczesnych latach 70 w USA
  • ciągłe napięcie oraz niepewność
  • filmowa rozgrywka
  • eksploracja, badanie i rozwiązywanie zagadek
  • profesjonalne dialogi oraz ścieżka dźwiękowa
  • zaimplementowany alternatywny sposób rotacji (snap rotation).

Wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7
  • Procesor: PC – Intel Core 2 Quad Q6600 / VR – i5- 4590
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: PC – GTX 560 Ti / VR – GTX 970
  • Miejsce na dysku: 10 GB dostępnej przestrzeni

Rise of the dragon

Producent: Dynamix, Inc.
Wydawca: Sierra On-Line, Inc.
Polski wydawca: brak
Data premiery: 1990
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: dyskietki / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: cyberpunk / detektywistyczna


Zasoby:    

Inspirowana filmem Blade Runner przygodówka z amerykańskiego studia Dynamix. Zadebiutowała w 1990 w wersji dyskietkowej na DOS-a. W 1991 pojawiła się na Amigę i Macintosha, a w 1992 na konsolę Sega CD. Od 8 listopada 2017 dostępna w dystrybucji cyfrowej (GOG).

Akcja gry toczy się w roku 2053 w Los Angeles. Gracz wciela się w postać Williama Huntera, byłego policjanta, a teraz prywatnego detektywa znanego pod pseudonimem Blade. Bohater zostaje wynajęty do zbadania sprawy śmierci córki burmistrza, która zmarła wskutek przyłożenia do ciała plastra z narkotykiem, powszechnie dostępnego na ulicach miasta. Wkrótce też pojawiają się następne ofiary, a Hunter rozpoczyna pięciodniowe, najbardziej złowieszcze w swej karierze śledztwo.

Cechy gry:

  • sterowanie myszką
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • ręcznie rysowana grafika 256 kolorów
  • do zbadania ponad 85 lokacji
  • konieczność wykonania zadań przeznaczonych na każdy dzień śledztwa w określonym czasie
  • możliwe do pominięcia elementy zręcznościowe

Minimalne wymagania sprzętowe dla wersji cyfrowej:

  • System: Windows 7 / 8 / 10
  • Procesor: 1.8 GHz
  • Pamięć: 512 MB RAM
  • Karta graficzna: 3D zgodna co najmniej z DirectX 7
  • Dysk twardy: 1GB wolnego miejsca

Riven: the sequel to Myst

Producent: Cyan, Inc.
Wydawca: Red Orb Entertainment / Ubisoft
Polski wydawca: Mirage Media / Optimus S.A / Cenega Poland / Ubisoft
Data premiery: 29 października 1997
Data premiery w Polsce: 1997
Polska wersja: pełna
Nośnik: 5 CD / DVD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / steampunk / logiczna


Zasoby:         

Alternatywna recenzja / Zobacz także: MystMyst III, Myst IVUru, Myst V, Obduction

Riven: The Sequel to Myst to druga część cyklu, traktującego o perypetiach Artusa – człowieka, który posiadł umiejętność tworzenia nowych światów i podróżowania między nimi. Gra powstała w Cyan – amerykańskim studio braci Randa i Robyna Millerów, których tym razem wsparł Richard Vander Wende, projektant filmów Disney’a. Riven ukazał się na różne platformy: Windows, Macintosh i PlayStation (1997), SEGA Saturn (1998), Windows Mobile (2005), iPhone (2010), iPad (2013). Gra dostępna w wersji cyfrowej na GOG-u.

Podobnie jak w pierwszej części cyklu gracz wciela się w postać bezimiennego wędrowca, który po wykonaniu zadania na wyspie Myst wraca do Atrusa. Otrzymuje od niego księgę-pułapkę i zostaje wysłany do świata zwanego Riven. Tu musi odnaleźć i uwięzić Gehna oraz uwolnić porwaną przez niego żonę Atrusa.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • eksploracja rozległego świata, położonego na pięciu wyspach
  • skomplikowane zagadki logiczne
  • kilka możliwych zakończeń
  • statyczne, prerenderowane lokacje według projektu Robyna Millera i Richarda Vander Wende
  • po dotarciu do wybranego miejsca lokacji – możliwość swobodnego rozejrzenia się
  • wykorzystanie techniki full motion video do tworzenia cut-scenek z udziałem żywych aktorów
  • Rand Miller w roli Atrusa
  • ilustracja muzyczna autorstwa Robyna Millera

Minimalne wymagania sprzętowe i uruchamianie:

  • Windows 95
  • procesor Pentium 100 Mhz z 16 MB pamięci RAM
  • karta graficzna umożliwiająca wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 640×480 i karta dźwiękowa zgodne z DirectX
  • CD-ROM 4x lub DVD-ROM 1x
  • 75 MB wolnego miejsca na dysku
  • gra na nowszych systemach wymaga ustawienia zgodności z systemem Windows 98 oraz uruchomienia w 256 kolorach

Riven był wydawany w Polsce w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku przez firmę Mirage Media i Optimus S.A, jednak po angielsku. Dopiero po niemal dziesięciu latach doczekał się polonizacji. Premiera polskiej wersji językowej Rivena miała miejsce 19 maja 2006, gdy Cenega wydała w serii Kolekcja Klasyki produkt zatytułowany Myst: Antologia. W tym wydaniu na jednej płycie DVD znalazły się trzy pierwsze części cyklu – Myst: Masterpiece Edition, Riven i Myst III: Exile. Gra wydana także w limitowanej edycji kolekcjonerskie The World of Myst (Cenega, 2006). Od 23 lutego 2007 Riven jest też dostępny po polsku jako samodzielna gra.

Rogue Quest: the vault of the lost tyran

Producent: Expera Game Studio
Wydawca: Expera Games
Polski wydawca: brak
Data premiery: 25 października 2017
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 7+
Rodzaj gry: fantastyka / komedia


Zasoby:  

Przygodówka z włoskiego Expera Game Studio. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa.

Cassandra Nech jest członkinią słynnej Gildii Łotrów, która gromadzi poszukiwaczy przygód i skarbów – tych najodważniejszych, najbardziej utalentowanych i zaradnych. Uzbrojona w swoją wierną kuszę, Antoinette, Cassandra próbuje odzyskać legendarny skarb władcy morza. Wydawać by się mogło: łatwe zadanie, dla kogoś takiego, jak ona. Jednak sprawy się komplikują. Wygląda na to, że ktoś jeszcze szuka tego skarbu. Co więcej, w starożytnych jaskiniach może kryć się coś niebezpiecznego. Coś mrocznego i… potwornego! (źródło: info producenta)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby
  • dwuwymiarowa grafika w stylu pixel art

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 / 8 / 10
  • Procesor: 2 GHz Dual Core
  • Pamięć: 1 GB RAM
  • Karta graficzna i dźwiękowa: zgodna z DirectX
  • DirectX: Wersja 9.0c
  • Miejsce na dysku: 300 MB dostępnej przestrzeni

Rome AD 92

Producent: Firstlight
Wydawca: Millennium Interactive Ltd.
Polski wydawca: brak
Data premiery: 1992
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: dyskietka
Ograniczenie wiekowe: brak
Rodzaj gry: historyczna


Zasoby:    

Połączenie strategii i gry przygodowej, w Europie znane jako Rome A.D. 92, a w USA z podtytułem Pathway to Power. Ukazała się w wersji dyskietkowej na Amigę i DOS-a.

Akcja gry przenosi nas do roku 92 do starożytnego Rzymu, gdzie wcielamy się w postać niewolnika o imieniu Hector. Zaczynając od prostego zadania, powoli wkradamy się w łaski Cezara, by na koniec zostać dowódcą jego wojsk. Niektóre etapy gry mają charakter przygodowy – bohater musi uniknąć śmierci spowodowanej przez wybuch wulkanu czy uratować Cezara przed zamachem. W drugiej części rozgrywki – etap strategiczny – kontrolujemy cesarskie wojska w Brytanii i Egipcie.

Cechy gry:

  • obsługa za pomocą myszy
  • widok w rzucie izometrycznym

Room beyond, A

Producent: René Bühling
Wydawca: René Bühling
Polski wydawca: brak
Data premiery: 17 marca 2016 (wczesny dostęp)
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / horror


Zasoby:      

Epizodyczna przygodówka z Niemiec. Gra zadebiutowała na Windowsa i Mac OS X w dystrybucji cyfrowej pierwszym epizodem (17 marca 2016 – wczesny dostęp). Cała produkcja zakłada pięć rozdziałów:

  • Epizod 1: The Goldwasher and His Wife
  • Epizod 2: An Unusal Profession
  • Epizod 3: The Voice from the Deep
  • Episode 4: A Room Beyond

Budzisz się uwięziony w ponurej jaskini. Nikłe światło świecy ujawnia obecność w tym miejscu dziwnych symboli i obiektów jakiegoś kultu. Nie możesz sobie przypomnieć, co się stało, ale to miejsce przyprawia cię o dreszcze. W pewnym momencie dostrzegasz delikatną poświatę oznaczającą wyjście z jaskini. Na zewnątrz jest las, otoczony głębokimi wąwozami i otulony grubą warstwą mgły. Ludzie żyją tu w obawie przed tym, co się w niej kryje. Pomóż mieszkańcom rozwiązać tajemnicę morderczej mgły i poznaj los, który cię sprowadza do tego miejsca. (źródło: info producenta)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • prerenderowana grafika stylizowana na pixel art (Unity)
  • fabuła inspirowana dziewiętnastowieczną literaturą grozy

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Windows 7 / 8 / 10
  • procesor 2.5 GHz / 4 GB pamięci RAM
  • DirectX 11
  • 500 MB dostępnej przestrzeni na dysku twardym

Room three, The

Producent: Fireproof Games
Wydawca: Fireproof Games
Polski wydawca: brak
Data premiery: 04 listopada 2015
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 3+
Rodzaj gry: fantastyka naukowa / logiczna


Zasoby:      

Zobacz także: Room / Room 2

Trzecia część serii przygodówek logicznych z brytyjskiego studia Fireproof Games. Gra zadebiutowała w listopadzie 2015 na Apple iOS, a 11 stycznia 2016 roku na Androida. Wersja na Windowsa pojawiła się 13 listopada 2018 (Steam).

The Room Three kontynuuje opowieść z części drugiej. Bohaterowi udało się uciec z domu AS-a i zostaje przeniesiony do Gray Holm, osiedla na wyspie. Tu musi rozwiązać serię łamigłówek przygotowanych przez tajemniczego Craftsmana.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij / dotknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby
  • trójwymiarowa, realistyczna grafika
  • cztery zakończenia

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 i następne
  • Procesor: 2.8 GHz Dual Core
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: 1024 MB
  • DirectX: Wersja 10
  • Miejsce na dysku: 4 GB dostępnej przestrzeni

Room two, The

Producent: Fireproof Games
Wydawca: Fireproof Games
Polski wydawca: brak
Data premiery: 12 grudnia 2013
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 3+
Rodzaj gry: fantastyka naukowa / logiczna


Zasoby:      

Zobacz także: Room / Room 3

Druga część serii przygodówek logicznych z brytyjskiego studia Fireproof Games. Gra zadebiutowała w grudniu 2013 na iPoda, a w styczniu 2014 roku na iPhone. Od 13 lutego 2014 dostępna na Androida. Wersja na Windowsa pojawiła się 5 lipca 2016 (Steam).

Fabularnie The Room Two kontynuuje wątek z pierwszej części. Bohater podąża śladem wskazówek tajemniczego naukowca znanego jak AS. Rozwiązując łamigłówki, odsłania drzwi do kolejnych pomieszczeń.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij / dotknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby
  • trójwymiarowa, realistyczna grafika

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 i następne
  • Procesor: 2.0 GHz Dual Core
  • Pamięć: 2 GB RAM
  • Karta graficzna:  512 MB
  • DirectX: Wersja 9.0
  • Miejsce na dysku: 2 GB dostępnej przestrzeni