I fell from Grace

Producent: Deep Taiga
Wydawca: Deep Taiga
Polski wydawca: brak
Data premiery: 20 grudnia 2017
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: fantastyka


Zasoby:   

Przygodówka w stylu pixel art z jednoosobowego studia Deep Taiga. Gra zadebiutowała w wersji cyfrowej na Windowsa.

Akcja I fell from Grace toczy się współcześnie w deszczowym Maine, gdzie wraz z żoną mieszka Henry. Małżeństwo pragnie dzieci, ale po kolejnym poronieniu okazuje się, że Grace jest śmiertelnie chora. Leczenie pociąga za sobą duże koszty i wydaje się bezskuteczne. Jednak na biurko Henry’ego w medycznym centrum badawczym, gdzie pracuje, trafia informacja o pewnym leku, który mógłby uratować Grace. Mężczyzna przygląda się temu projektowi, a wokół niego zaczyna się dziać coś trudnego do wytłumaczenia.

Cechy gry:

  • sterowanie za pomocą klawiatury
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • dwuwymiarowa grafika w stylu pixel art
  • oryginalna ścieżka dźwiękowa

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 i dalsze
  • Procesor: Intel i3 lub odpowiednik
  • Pamięć: 2 GB RAM
  • DirectX: Wersja 9.0
  • Miejsce na dysku: 850 MB dostępnej przestrzeni

I have no mouth, and I must scream

Producent: The Dreamers Guild
Wydawca: Cyberdreams Entertainment Software / Night Dive Studios
Polski wydawca: brak
Data premiery: 31 października 1995
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: 1 CD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 18+
Rodzaj gry: fantastyka naukowa / cyberpunk / horror


Zasoby:     

Przygodówka stworzona przez amerykańskie studio The Dreamers Guild na podstawie opowiadania Harlana Ellisona i przy jego współudziale. Gra zadebiutowała na płycie w wersji DOS i Macintosh. W wersji cyfrowej I Have No Mouth, and I Must Scream jest dostępne w serwisie GOG oraz Steam. Od 13 stycznia 2016 gra dostepna na iOS i Androida (wydana przez DotEmu).

Akcja gry toczy się w przyszłości. Świat został zniszczony wojną wywołaną przez komputery, które zyskały kontrolę nad bronią nuklearną. Na Ziemi ostało się tylko pięcioro ludzi: Gorrister, Benny, Ellen, Nimdok i Ted. Superkomputer nazywany AM pozostawił ich przy życiu dla własnej rozrywki. Od ponad stu lat więzi ich głęboko w swoich trzewiach, by ich dręczyć i napawać się ich niedolą. W grze wcielamy się w każdą z tych postaci i wraz z nią trafiamy do przygotowanego dla niej przez AM wirtualnego świata. Badając go, odkrywamy sekrety z przeszłości bohaterów. Próbując odkupić winy lub pokonać słabości bohaterów, uwalniamy się spod nadzoru superkomputera i w końcu go unicestwiamy.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • fabuła inspirowana literaturą fantastycznonaukową – autor opowiadania jest jednocześnie współtwórcą scenariusza gry
  • rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia, prowadzeniu rozmów, znajdowaniu przedmiotów i używaniu ich
  • w angielskim dubbingu Harlan Ellison jako głos AM
  • ścieżka muzyczna – John Ottman

Problemy techniczne:

  • wersje Steam i GOG są dostosowane do nowych systemów
  • oryginalny program można uruchomić w emulatorze DOSBox (pomoc techniczna – zobacz)
  • problem zapisu gry w wersji Steamzobacz

In memoriam

Producent: Lexis Numérique
Wydawca: Ubisoft Entertainment / The Adventure Company
Polski wydawca: brak
Data premiery: 17 października 2003
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: 2 CD / 1 DVD
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: thriller / logiczna


Zasoby:     

Przygodówka wdług projektu Érika Viennota i Géralda Obringera z francuskiego studia Lexis Numérique. W Europie jest znana jako In Memoriam, w USA jako Missing: Since January. W 2006 roku doczekała się kontynuacji – zobacz: In Memoriam 2: The Last Ritual. Gra przygotowana na Windowsa i Macintosha.

Akcja In Memoriam toczy się współcześnie, a gracz prowadzi dochodzenie w sprawie zaginięcia pewnego dziennikarza i jego dziewczyny. Jack Lorski i Karen Gijman zniknęli gdzieś w Europie, idąc tropem seryjnego zabójcy. Wkrótce potem agencja, w której pracował Lorski, otrzymuje płytę CD, a na niej sporo materiałów filmowych i sprawozdań. Autorem części z nich jest na pewno zaginiony dziennikarz, jednak są tam również zagadkowe przekazy od tropionego przez niego mordercy. W tej sytuacji agencja decyduje się upublicznić owe materiały w nadziei, że ktoś rozszyfruje ich sens. Zadanie polega więc na odkryciu tożsamości killera, zanim padnie kolejna ofiara, a być może także uratowaniu Jacka i Karen. Phenix, tak sam siebie nazywa morderca, zdaje się obserwować poczynania detektywa-gracza i kontaktuje się z nim za pośrednictwem e-maili, co dodaje fikcyjnemu śledztwu realizmu. Podobnie postępują inni bohaterowie gry, często po to, by dostarczyć dodatkowych wskazówek. Rozgrywka polega przede wszystkim na rozwiązywaniu skomplikowanych zagadek i poszukiwaniu informacji na prawdziwych i fikcyjnych stronach internetowych, przygotowanych specjalnie na potrzeby programu. (źródło: Wikipedia)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • skomplikowana fabuła i mroczny klimat śledztwa
  • rozbudowane zagadki wymagające poszukiwania wskazówek w internecie
  • około 45 minut sekwencji filmowych z udziałem żywych aktorów

Wymagania sprzętowe (PC):

  • Windows 95/ 98/ 2000/ ME/ XP
  • procesor 333 Mhz z 64 MB pamięci RAM
  • karta graficzna 32 MB i karta dźwiękowa 16-bit zgodna z Sound Blaster
  • 700 MB wolnego miejsca na dysku twardym
  • połączenie z internetem
  • patch umożliwiający otrzymywanie e-maili od bohaterów gry – zobacz

In memoriam 2: the last ritual

Producent: Lexis Numérique
Wydawca: Ubisoft Entertainment / The Adventure Company
Polski wydawca: brak
Data premiery: 21 września 2006
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: 4 CD / 1 DVD
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: thriller / logiczna


Zasoby:    

Druga cześć cyklu In Memoriam, serii gier przygodowych zaliczanych do alternate reality-style gameplay, w których gracz porusza się w alternatywnej rzeczywistości, urealnionej koniecznością komunikowania się z fikcyjnymi bohaterami i szukania informacji także na istniejących stronach internetowych. Gra zadebiutowała we Francji jako In Memoriam: Le Dernier Rituel. W Europie jest znana pod tytułem In Memoriam 2: The Last Ritual, a w USA – jako Evidence: The Last Ritual.

Podobnie jak w pierwszym odcinku i tu gracz musi zmierzyć się z Feniksem, nieuchwytnym seryjnym zabójcą. Morderca jest wciąż na wolności i szuka ofiar w całej Europie. Pewnego dnia przesyła ICPA (specjalnej międzynarodowej organizacji powołanej do jego ścigania) płytę, na której znajdują się nagrania filmowe i zagadki. Ich rozwiązanie ma doprowadzić gracza do kryjówki zabójcy.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • skomplikowana fabuła i mroczny klimat śledztwa
  • rozbudowane zagadki wymagające poszukiwania wskazówek w internecie
  • sekwencje filmowe z udziałem żywych aktorów

Wymagania sprzętowe (PC):

  • Windows 98/ 2000/ ME/ XP
  • procesor 800 Mhz z 256 MB pamięci RAM
  • karta graficzna 32 MB i karta dźwiękowa 16-bit zgodna z Sound Blaster
  • 2.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • wymagane połączenie z internetem

In the raven shadow: ve stínu havrana

Producent: Rainbow Rhino / CINEMAX, s.r.o
Wydawca: CINEMAX, s.r.o.
Polski wydawca: brak
Data premiery: 01 czerwca 1999
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: CD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: brak
Rodzaj gry: komedia


Zasoby:   

Przygodówka stworzona przez czesko – słowacki team Cinemax i Rainbow Rhino. Zadebiutowała po czesku w 1999 roku, a w 2000 została wydana ponownie z angielskimi napisami. Od 12 lipca 2017 w wersji cyfrowej na Steamie.

Akcja gry toczy się w średniowieczu, a bohaterem jest młody mnich o imieniu Severin. Zostaje on oskarżony przez opata klasztoru o posiadanie literatury erotycznej. Nieważne, że Severin skonfiskował pisemka swoim uczniom – jego życie w obliczu tak poważnego przestępstwa jest zagrożone. Młodzian ratuje się ucieczką przez okno, a przy upadku doznaje pewnej wizji.  Jakiś głos nakazuje mu podjęcie wędrówki w poszukiwaniu sensu życia.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • rozgrywka oparta o badanie otoczenia i rozwiązywanie zagadek
  • w czeskiej wersji językowej – Jíří Lábus

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP / Vista / 7 / 8 / 10

Indiana Jones and the emperor's tomb

Producent: The Collective, Inc
Wydawca: LucasArts
Polski wydawca: Licomp Empik Multimedia
Data premiery: 26 marca 2003
Data premiery w Polsce: 11 kwietnia 2003
Polska wersja: spolszczenie
Nośnik: 2 CD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / akcja


Zasoby:         

Zobacz także: Last Crusade, Fate of Atlantis, Infernal Machine

Indiana Jones and the Emperor’s Tomb – przygodówka akcji stworzona na zlecenie LucasArts przez kalifornijskie studio The Collective, Inc. Gra wyszła na Xboxa, Windows, PlayStation 2 i Macintosha. W dystrybucji cyfrowej gra dostępna na gog.com. Jej akcja poprzedza zdarzenia znane z filmu Indiana Jones i świątynia zagłady.

Przygoda rozpoczyna się w 1935 roku w dżungli Cejlonu. Wcielamy się w postać doktora Indiany Jonesa, archeologa i poszukiwacza przygód. Naszym zadaniem będzie zdobycie starożytnego artefaktu, idealnej czarnej perły zwanej Sercem Smoka, pochowanej razem z pierwszym cesarzem Chin, Qin Shi Huangdi. By ją zdobyć, Indy będzie musiał walczyć z dwoma przeciwnikami – nazistą Albrechtem Von Beckiem i szefem chińskiej Black Dragon Triad.

Cechy gry:

  • poruszanie postacią za pomocą klawiszy WSAD;  interfejs łączy użycie klawiatury i myszy
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • do przejścia 10 poziomów, rozgrywanych w egzotycznych lokacjach
  • w rozgrywce niewiele zagadek do rozwiązania – przewaga elementów zręcznościowych
  • skoki i skradanie się, posługiwanie się biczem i maczetą
  • liczne sekwencje bójek wręcz i walki przy użyciu różnej broni
  • trójwymiarowa grafika na silniku Slayer
  • inteligentny system śledzenia, odpowiedzialny za optymalne ustawienie kamery

Minimalne wymagania sprzętowe dla Windows 98:

  • procesor Pentium III 733 MHz z 128 pamięci RAM
  • karta graficzna 32 MB z akceleratorem 3D
  • napęd CD-ROM 4x, DirectX 8.1, mysz, klawiatura

Indiana Jones and the fate of Atlantis

Producent: LucasArts
Wydawca: LucasArts
Polski wydawca: CD Projekt
Data premiery: 15 kwietnia 1992
Data premiery w Polsce: 1994
Polska wersja: brak
Nośnik: dyskietki / CD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / thriller


Zasoby:       

Zobacz także: Last Crusade, Infernal Machine, Emperor’s Tomb

Indiana Jones and the Fate of Atlantis – przygodówka wydana w roku 1992 na platformy: Amiga, Mac, PC. Druga odsłona lucasartowskiego cyklu gier o słynnym archeologu i poszukiwaczu przygód posiada oryginalną fabułę autorstwa Hala Barwooda i Noaha Falsteina, nie powiązaną z żadnym z filmów o Indianie Jonesie. W 1993 roku grę wydano w wersji CD z mówioną ścieżką dźwiękową. Wówczas również zrezygnowano z podręcznego menu z klawiszami, uruchamiającymi możliwe do wykonania czynności, na rzecz pełnego interfejsu point & click. W 2009 roku gra została dołączona jako dodatek do wersji Wii gry Indiana Jones i berło królów. W wersji cyfrowej gra dostępna na GOG-u i Steamie.

Rok 1939. Indy wykonuje zlecenie dla niejakiego Smitha. W trakcie przekazywania zdobytej dla niego statuetki, Smith próbuje zastraszyć Jonesa. Dochodzi do szamotaniny. Nieuczciwy zleceniodawca ucieka, ale w rękach Indiany zostaje jego płaszcz. W kieszeniach ubrania znajduje się dokument świadczący o tym, że Smith naprawdę jest Niemcem, i gazeta z artykułem o wspólnych odkryciach Jonesa i Sophii Hapgood. Kobieta może być zagrożona, a Indy czuje się zobowiązany ją chronić.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • sterowanie dwójką bohaterów
  • nieliniowa fabuła z trzema możliwymi ścieżkami przejścia gry
  • eksploracja otoczenia i zagadki logiczne
  • obecność elementów zręcznościowych i sekwencji walki
  • w angielskiej wersji mówionej Doug Lee w roli Indiany i Jane Jacobs jako Sophia
  • ścieżka dźwiękowa autorstwa Johna Williamsa, Clinta Bajakiana, Petera McConnella i Michaela Landa

Minimalne wymagania sprzętowe i uruchamianie:

  • PC 386, 4 MB pamięci RAM, karta dźwiękowa
  • grę można uruchomić w emulatorze ScummVM

Indiana Jones and the infernal machine

Producent: LucasArts
Wydawca: LucasArts
Polski wydawca: Licomp Empik Multimedia
Data premiery: 16 listopada 1999
Data premiery w Polsce: 06 kwietnia 2000
Polska wersja: brak
Nośnik: 2 CD
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / akcja


Zasoby:      

Zobacz także: Last Crusade, Fate of Atlantis, Emperor’s Tomb

Trzecia z wydanych przez LucasArts gier, inspirowanych przygodami filmowego Indiany Jonesa, zrealizowana według projektu Hala Barwooda. Ukazała się w wersji Windows, Nintendo 64 i Game Boy.

Akcja Indiana Jones and the Infernal Machine toczy się w 1947 roku. Indy wykonuje misję na terenie Wielkiego Kanionu, gdzie odnajduje go Sophia Hapgood. Okazuje się, że Brytyjczycy zauważyli wzmożony ruch na terytorium, gdzie znajdują się ruiny starożytnego Babilonu. Sowieci szukają wieży Babel i ukrytej w niej mitycznej broni, tytułowej piekielnej maszyny. Indiana Jones musi ich ubiec.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • do przejścia 17 poziomów
  • rozgrywka łącząca elementy akcji z rozwiązywaniem łamigłówek
  • skoki, wspinanie się, czołganie i pływanie; walka wręcz i przy użyciu różnej broni
  • trójwymiarowa grafika (na silniku Sith) z pełną swobodą poruszania się

Minimalne wymagania sprzętowe dla wersji PC:

  • Windows 95
  • procesor Pentium 120 Mhz – 233 Mhz z 32 MB pamięci RAM
  • karta graficzna SVGA / XGA (640×480) 4 MB z akceleratorem 3D
  • karta dźwiękowa zgodna z DirectSound 3D
  • CD-ROM 4x, DirectX 6.0, klawiatura, mysz

Indiana Jones and the last crusade: the graphic adventure

Producent: Lucasfilm Games LLC
Wydawca: Lucasfilm Ltd.
Polski wydawca: brak
Data premiery: 01 lipca 1989
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: dyskietki / CD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: brak
Rodzaj gry: fantastyka / thriller


Zasoby:      

Zobacz także: Fate of Atlantis, Infernal Machine, Emperor’s Tomb

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure to pierwsza z wydawanych przez LucasArts gier, inspirowanych przygodami archeologa, znanego z filmów George’a Lucasa i Stevena Spielberga. Podtytuł The Graphic Adventure odróżnia ją od wydanej równolegle platformówki Indiana Jones and the Last Crusade: The Action Game. Pojawienie się Indiana Jones and the Last Crusade towarzyszyło premierze filmu pod tym samym tytułem. Ponieważ był to trzeci w kolejności film z Indianą Jonesem, gra bywa oznaczana jako Indiana Jones 3.

Gra ukazała się najpierw na dyskietkach w wersji dosowej, na Amigę i Atari ST. W 1990 roku została wydana na Macintosha i FM Towns. Wówczas również wyszła wersja EGA/VGA na płycie CD – 29 października 1990. W późniejszych latach gra została dostosowana do systemów Windows (XP/Vista) – 8 lipca 2009 zadebiutowała na stronie Steama. Dostępna również na gog.com.

Akcja rozpoczyna się w roku 1938 w Nowym Jorku, gdzie Indy jest profesorem w Barnett College. Po powrocie z wyprawy, podczas której odzyskał Cross of Coronado, trafia do rezydencji miejscowego biznesmena i mecenasa sztuki, Waltera Donovana. Mężczyzna twierdzi, że ma dowody na istnienie Świętego Graala. Ponieważ Indy jest nastawiony sceptycznie, radzi mu, by porozmawiał o artefakcie ze swoim ojcem, Henrym. Bohater udaje się do domu ojca, ale starszy pan zniknął, a mieszkanie jest splądrowane. Indy rozpoczyna poszukiwania.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • fabuła ściśle powiązana z filmem Indiana Jones i ostatnia krucjata
  • zrealizowana według pomysłu Rona Gilberta, Noaha Falsteina i Davida Foxa, ze ścieżką dźwiękową Davida Warhola, Davida Hayesa i Erica Hammonda
  • rozgrywka polegająca na eksploracji otoczenia i rozwiązywaniu zagadek oraz rozmowach z postaciami
  • obecność elementów zręcznościowych i sekwencji walki (niektóre można ominąć, stosując podstęp)
  • alternatywne rozwiązania wielu zagadek
  • system punktowania osiągnięć – 800 punktów do zdobycia
  • trzy możliwe zakończenia
  • bohater może zginąć

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • dla wersji dyskietkowej: DOS 1.0, CPU 4.77 – 8 Mhz, 384 KB pamięci RAM, grafika EGA / VGA, napęd dyskietek 3.5/5.25 cala, mysz, klawiatura
  • dla Windows: procesor PC, 32 MB pamięci RAM, karta graficzna PCI 2 MB, karta dźwiękowa 16 bitów

Indygo

Producent: Pigmentum Game Studio
Wydawca: Fat Dog Games
Polski wydawca: Fat Dog Games
Data premiery: 24 października 2017
Data premiery w Polsce: 24 października 2017
Polska wersja: pełna
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: psychologiczna / eksploracja


Zasoby:      

Alternatywna recenzja

Psychologiczna gra narracyjna z polskiego Pigmentum Game Studio. Zadebiutowała w wersji cyfrowej na Windowsa.

Indygo opowiada historię malarza, który cierpi na depresję. Jednym z objawów jest postępująca izolacja. Główny bohater od około trzech miesięcy nie wychodzi ze swojej pracowni. Osobą, która pomaga mu przetrwać ten czas, jest jego druga połówka, Anna. Dla każdej ze stron oczywistym stało się, że stan zawieszenia nie może trwać wiecznie. Nadszedł moment, by znaleźć wyjście z tego impasu. Tylko od naszego bohatera zależy, jak potoczą się jego dalsze losy.

Podczas rozgrywki zobaczymy świat oczami głównego bohatera. Na gracza czekają zagadki do rozwiązania oraz komunikacja ze światem zewnętrznym za pomocą listów. Poprzez wgląd do dziennika bohatera będziemy mogli poznać myśli i uczucia. Dociekliwi będą mogli odnaleźć dodatkowe wskazówki spajające historię w całość.

Oprawa audiowizualna została wystylizowana w taki sposób, by mogła opowiadać o emocjach i stanach psychicznych bohatera. Świat gry zmienia się w zależności od nastroju malarza. Gra posiada kilka zakończeń. To, jak się skończy opowieść, zależy od pozornie błahych decyzji podejmowanych w trakcie rozgrywki. (źródło: info producenta)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia i rozwiązywaniu prostych łamigłówek
  • podejmowane wybory prowadzą do jednego z pięciu zakończeń
  • brak elementów zręcznościowych – bohater nie ginie

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP i następne
  • Procesor: Dual-Core 2Ghz
  • Pamięć: 3 GB RAM
  • Karta graficzna: 512MB z Shader Model 3
  • DirectX: Wersja 9.0c
  • Miejsce na dysku: 3 GB dostępnej przestrzeni
  • Karta dźwiękowa: Zgodna z DirectX

INFRA

Producent: Loiste Interactive
Wydawca: Loiste Interactive
Polski wydawca: brak
Data premiery: 16 stycznia 2016
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 3+
Rodzaj gry: eksploracja / logiczna


Zasoby:  

INFRA (od infrastruktura) to mystopodobny projekt studia Loiste Interactive. Gra zadebiutowała na Windowsa 16 stycznia 2016 na Steamie pierwszą częścią. Część druga jest spodziewana w połowie roku jako update do zakupionego pakietu.

Akcja gry toczy się współcześnie. Wcielamy się w niej w postać Marka Siltanena – mieszkańca miasta o nazwie Stalburg. Mark jest inżynierem i pracuje jako konsultant w dużej spółce badającej stopień uszkodzenia różnych konstrukcji. W ramach swoich obowiązków służbowych mężczyzna udaje się w okolice starej zapory wodnej Hammer Valley. Jego zadanie polega na sprawdzeniu przyczyn wstrząsów, które zdarzają się w okolicy, i udokumentowaniu ewentualnych szkód. Wraz z bohaterem eksplorujemy teren i wchodzimy do podziemnych korytarzy. W trakcie rozgrywki odnajdujemy zagubione elementy różnych urządzeń i uruchamiamy je, łączymy fakty i rozwiązujemy zagadki, gromadzimy informacje, prowadzące do rozwiązania tajemnicy budowniczych Stalburga. W czasie wędrówki bohater bywa narażony na utratę zdrowia – w razie podjęcia niewłaściwej akcji zostajemy automatycznie cofnięci do bezpiecznego punktu.

Cechy gry:

  • poruszanie się za pomocą klawiatury
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • realistyczna grafika na silniku Source
  • rozgrywka polegająca na badaniu lokacji, szukaniu wskazówek i rozwiązywaniu zagadek opartych na prawach mechaniki i elektryki – bez elementów akcji
  • podniesione przedmioty od razu są wykorzystywane na planszy

Wymagania sprzętowe:

  • Windows 10 / 8.1 / 8 / 7 / Vista / XP
  • 4 GB pamięci RAM
  • karta graficzna 256 MB z obsługą Pixel Shader 3.0
  • DirectX 9.0c
  • 10 GB dostępnej przestrzeni na dysku twardym

Inmates

Producent: Davit Andreasyan
Wydawca: Iceberg Interactive
Polski wydawca: brak
Data premiery: 05 października 2017
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: horror / eksploracja


Zasoby:      

Horror psychologiczny z Armenii, przygotowany przez Davita Andreasyana. Gra zadebiutowała w wersji cyfrowej na Windowsa.

Najbardziej przerażające w koszmarze Jonathana jest to, że sen może być rzeczywistością…

Inmates to horror psychologiczny z zagadkami, w którym musisz odkryć tajemnicę swego uwięzienia.

Obudziłeś się z koszmaru, Jonathanie. Ale czy to naprawdę jego koniec? Jesteś w zdewastowanym więzieniu i nie masz pojęcia, jak się tu dostałeś. Jesteś przerażony i zdezorientowany, ale czujesz coś jeszcze: bolesne przekonanie, że znasz to miejsce. Wmawiasz siebie, że to tylko zły sen. Niestety, głos pochodzący ze starego radia uświadamia ci, że rzeczy nie mają się tak, jak byś chciał. (źródło: info producenta)

Cechy gry:

  • sterowanie: klawiatura i mysz / pad
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • trójwymiarowa grafika na silniku Unreal Engine 4
  • rozgrywka polegająca na eksploracji i rozwiązywaniu zagadek

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows Vista / 7 / 8 / 10 64 bit
  • Procesor: Intel Core 2.6 GHz lub odpowiednik
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: nVidia Geforce GT460 lub ATI HD6950
  • Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 2 GB dostępnej przestrzeni

Inner voices

Producent: Sigma Games
Wydawca: Fat Dog Games
Polski wydawca: Fat Dog Games
Data premiery: 10 maja 2017
Data premiery w Polsce: 10 maja 2017
Polska wersja: napisy
Nośnik: wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 16+
Rodzaj gry: fantastyka / horror


Zasoby:     

Przygodówka z warszawskiego studia Sigma Games. Pierwotnie przygotowana w trakcie trzydniowego Game Jam organizowanego przez Epic, twórcę silnika Unreal Engine,  i znana pod tytułem The Purgatory, ostatecznie została ulepszona i przeznaczona do sprzedaży. Zadebiutowała w wersji cyfrowej na Windowsa (Steam). Od 26 października 2017 gra wspiera gogle wirtualnej rzeczywistości (Oculus Rift i HTC Vive).

Budzisz się w świecie przypominającym czyściec. Jak tu trafiłeś? I dlaczego? Nie pamiętasz nic… Jedyne, co ci pozostało, to głos, który prowadzi cię przez mroczną krainę twojej przeszłości… Czy uda ci się odkryć sekrety życia głównego bohatera Johna Blake’a? I czy na pewno chcesz je poznać?

Inner Voices to pierwszoosobowa gra logiczna z elementami horroru osadzona w krainie inspirowanej mroczną twórczością Lovecrafta, Poego i Kinga. Dzięki rozwiązywaniu zagadek logicznych o różnych stopniach trudności, poznasz historię Johna Blake’a. Daj się poprowadzić tajemniczemu głosowi i odzyskaj wszystkie wspomnienia bohatera. Zanurz się w wiecznie zmieniającym się labiryncie wypełnionym straszną przeszłością Johna. I pamiętaj – nic nie jest tym, czym się wydaje…

Cechy gry:

  • Widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
  • Intrygująca, niepokojąca rozgrywka dzięki wiecznie zmieniającemu się labiryntowi.
  • Unikatowy, mroczny klimat inspirowany twórczością Lovecrafta i jego mitologii Cthulhu, Poego i Kinga.
  • Niesamowite wrażenia dzięki nastrojowej ścieżce dźwiękowej (Halil Can Öztürk).
  • Wciągająca historia pełna zwrotów akcji i wyborów, które prowadzą do pięciu różnych zakończeń.
  • Angażujące zagadki logiczne o różnym poziomie złożoności i trudności. (źródło: info wydawcy)

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 i następne
  • Procesor: Intel Core 2 Duo lub AMD, 2,4Ghz
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 560TI lub AMD Radeon HD 7850
  • Miejsce na dysku: 10 GB dostępnej przestrzeni

Inner world, The

Producent: Studio Fizbin
Wydawca: Headup Games / Neko Entertainment
Polski wydawca: Techland
Data premiery: 18 lipca 2013
Data premiery w Polsce: 20 marca 2014
Polska wersja: napisy
Nośnik: wersja cyfrowa / 1 DVD
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / komedia


Zasoby:          

Osiągnięcia

Przygodówka z niemieckiego Studio Fizbin zadebiutowała w niemieckiej wersji językowej w dystrybucji cyfrowej i na płycie DVD. Jej anglojęzyczna premiera miała miejsce 27 września 2013 na Steamie i GOG.com. Gra wydana na systemy Windows i Mac. Od 31 marca 2017 dostępna na konsole PS4 i Xbox One. Kontynuacją serii jest The Inner World: The Last Wind Monk.

Akcja zdarzeń toczy się w zagadkowej Asposii. Jej istnienie przeczy prawom fizyki, gdyż Asposia to rozległa kraina ukryta pod ziemią. Życie w niej jest możliwe dzięki trzem wiatrowym fontannom, które zapewniają właściwą cyrkulację powietrza. Jednak pewnego dnia fontanny zamierają. Zagadkę ich wyschnięcia musi rozwiązać Robert – prowadzący spokoje życie muzyk o złotym sercu. Wraz z nim w przygodę angażuje się Laura – tajemnicza złodziejka, kierująca się nieznanymi intencjami. Czy uda się im uratować Asposię i jej mieszkańców? (źródło: oficjalna strona gry)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • ręcznie rysowana dwuwymiarowa grafika w stylu animowanego filmu
  • zabawne dialogi
  • rozgrywka polegająca na prowadzeniu rozmów, badaniu otocznia, rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych i logicznych

Minimalne wymagania sprzętowe PC:

  • Windows XP, Windows Server 2008, Windows Vista Home Premium, Business, Ultimate lub Enterprise (tylko 64-bit) z Service Pack 2, Windows 7 lub Windows 8 Classic
  • 2 GB pamięci RAM

Gra zadebiutowała w polskiej wersji językowej równocześnie na płycie DVD (seria Dobra Gra, 20 marca 2014, Techland) oraz w dystrybucji cyfrowej tegoż wydawcy – BoxOffStore.

Inner world: the last wind monk, The

Producent: Studio Fizbin
Wydawca: Headup Games / Kalypso Media Digital
Polski wydawca: brak
Data premiery: 20 października 2017
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: DVD / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: fantastyka / komedia


Zasoby:      

Kontynuacja przygodówki The Inner World z niemieckiego Studio Fizbin. Gra zadebiutowała jednocześnie w wersji cyfrowej i płytowej na platformy: PC, PS4 oraz Xbox One. Od 22 listopada 2017 dostępna na urządzenia mobilne.

Akcja gry toczy się trzy lata po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części. Przez ten czas Emilowi udaje się przekonać wszystkich, że dynastia rządząca Asposią ma konszachty z ciemnymi siłami, i przejąć władzę. Jedyną osobą, która może go powstrzymać, jest Robert, prawowity następca tronu. Młodzian ostatnie trzy lata spędził zaklęty w kamień, ale teraz, z właściwym sobie entuzjazmem i brakiem pojęcia, przystępuje do zadania – musi znaleźć legendarnego Ostatniego Wietrznego Mnicha. Na szczęście wspiera go Laura, gołąb Peck i tajemnicza Mama Dola, która zdaje się wiedzieć więcej o przeznaczeniu Roberta, niż on sam.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • ręcznie rysowana dwuwymiarowa grafika
  • rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek
  • troje grywalnych bohaterów
  • wbudowany system podpowiedzi

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP / Server 2008 / Vista / 7 / 8
  • Procesor: 2.33 GHz x86 lub Intel Atom 1.6GHz
  • Pamięć: 2 GB RAM
  • Karta graficzna: 256 MB VRAM zgodna z DirectX 9.0c i PixelShader 3.0
  • Miejsce na dysku: 4 GB dostępnej przestrzeni