Déjà vu 2: lost in Las Vegas

Producent: ICOM Simulations, Inc.
Wydawca: Mindscape, Inc.
Polski wydawca: brak
Data premiery: 06 kwietnia 1988
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Nośnik: dyskietki / wersja cyfrowa
Ograniczenie wiekowe: 12+
Rodzaj gry: detektywistyczna


Zasoby:    

Lost in Las Vegas to druga część cyklu Deja Vu, amerykańskiego studia ICOM Simulations, znanego z takich produkcji jak cykl Shadowgate czy Sherlock Holmes: Consulting Detective. Gra zadebiutowała w 1988 roku na Macintosha, w 1989 na Amigę, Apple IIgs, Atari ST, a w 1990 ukazała się w wersji dosowej. W 1992 pojawiła się w wersji Windows 3.1 w wydaniu z pierwszą częścią cyklu jako Deja Vu I & II: The Casebooks of Ace Harding. W późniejszych latach ten dwupak został dostosowany również do konsoli Game Boy Color (1999) oraz do Windows Mobile (2002). W 2015 studio Zojoi dostosowało grę do współczesnych systemów Windows i Mac OS X.

Akcja gry toczy się na początku lat czterdziestych ubiegłego wieku. Wcielamy się w niej w postać byłego boksera, a obecnie prywatnego detektywa, Teodora Ace Hardinga. Ace odzyskuje świadomość w pokoju hotelowym  kasyna w Las Vegas. Wkrótce okazuje się, że został porwany przez gangstera, który spodziewa się, że detektyw wykona dla niego pewne zadanie.

Podobnie jak w pierwszej odsłonie cyklu, bohater będzie zmuszony do radzenia sobie w niebezpiecznych sytuacjach, pojawią się retrospekcje, wyjaśniające przebieg zdarzeń, a także lokacje znane z A Nightmare Comes True.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • dwuwymiarowa grafika na siniku MacVenture
  • fabuła wzorowana na kryminalnych opowieściach w stylu noir
  • rozgrywka polegająca przede wszystkim na eksploracji otoczenia, używaniu przedmiotów i prowadzeniu rozmów; obecność mini-gier
  • wiele zadań wykonywanych pod presją czasu
  • bohater może zginąć